Kompanija Molson Coors BH (MCBH) izravno i neizravno u značajnoj mjeri doprinosi bosanskohercegovačkom gospodarstvu kroz poreze, rast broja zaposlenih, rast materijalnih prava zaposlenika, te brojne društveno-odgovorne projekte šireg značaja, pokazala je studija koju su uradili Ekonomski institut Sarajevo i Ekonomski fakultet Univerziteta u Sarajevu.
Studija koja obuhvaća razdoblje od 2018. do 2020. godine pokazala je ne samo da je Molson Coors kompanija s najvećim tržišnim udjelom u sektoru trgovine pivom u Bosni i Hercegovini, već i široku paletu pozitivnih utjecaja koje poslovanje MCBH-a ima na gospodarstvo ovog područja. Asortiman Molson Coorsa BH među ostalim čine Jelen pivo, Ožujsko, Apatinsko, Nikšićko, Stella Artois, Staropramen, Hidra Wai i mnogi drugi brendovi koji su dostupni na tržištu Bosne i Hercegovine.
Kako podaci pokazuju, MCBH godišnje podržava bosanskohercegovačko gospodarstvo u iznosu od oko 80 milijuna KM, od čega je 35 milijuna KM izravan doprinos. Pored toga, svaka konvertibilna marka izravnog doprinosa MCBH-a generira i 1,27 KM neizravnog doprinosa gospodarstvu. Od 2018. do 2020. MCBH je u BiH prodao u prosjeku 77 milijuna litara piva godišnje. Ukupno gledano, kupci s bosanskohercegovačkog područja u tom su vremenu potrošili gotovo 300 milijuna KM na proizvode koje distribuira MCBH, a gotovo jedna trećina ukupnog prihoda Molson Coorsa BH predstavlja izravan prihod za proračun BiH.
„Ova studija je skup vrijednih informacija koje potvrđuju kako poslovanje Molson Coorsa BH postiže sjajne rezultate i kako odluke koje donosimo vode kompaniju u pravom smjeru. Posljednje dvije godine, podsjetimo, nisu bile jednostavne i još osjećamo posljedice pandemije, ali i u toj situaciji smo bili fleksibilni i u najizazovnijim periodima poslovali bez većih poteškoća. Analiza svih važnih parametara ekonomskih stručnjaka potvrdila je da Molson Coors BH daje izuzetan doprinos cjelokupnom gospodarstvu države u kojoj posluje i to kroz poreze koje uplaćuje, nova zapošljavanja i iznadprosječna primanja, te mnoge druge faktore“, komentirao je Mladen Mamić, direktor društva Molson Coors BH koji obavlja poslove menadžera za pravne i korporativne poslove, i podsjetio kako je MCBH proglašen i najurednijim poreznim obveznikom u sektoru trgovine.
Ali to nije jedino priznanje za kompaniju. Molson Coors BH je već godinama nositelj certifikata Poslodavac partner što je potvrda da su postavili visoke standarde brige o zaposlenicima. Zbog rasta kompleksnosti poslovanja i želje da poslovanje učini dugoročno održivim broj zaposlenih u MCBH neprestano raste: od svega 32 zaposlena 2012. do 122 zaposlena u 2021. godini. Kontinuirano raste i broj radnih mjesta u BiH ekonomiji koja su neizravno nastala kao rezultat poslovanja MCBH: sa 190 zaposlenih u 2017. na 271 radno mjesto u 2021. Pritom je ovdje važno naglasiti i da jedno radno mjesto u Molson Coorsu podržava dodatnih 1,22 radnih mjesta u ostatku ekonomije BiH.
Prosječna godišnja plaća u 2020. iznosila je znatno više od bosanskohercegovačkog prosjeka. Također, treba skrenuti pažnju na činjenicu da u slučaju kada se ukupan iznos PDV-a, trošarina, poreza na dobit, na osobni dodatak i doprinosa koje Molson Coors godišnje uplaćuje, podijeli sa brojem zaposlenih u Molson Coors BH, dolazi se do iznosa od oko 300 tisuća KM različitih davanja prema državi po jednom zaposlenom. To je 15 puta veći iznos u odnosu na prosječan iznos uplata po zaposlenom u ekonomiji BiH.
„Cilj ove studije bio je pokazati transparentno kako i koliko zaista utječemo na cjelokupno gospodarstvo Bosne i Hercegovine i zato smo partnere potražili u respektabilnim institucijama čija stručnost i kredibilitet su neuptini. Ekonomski institut i Ekonomski fakultet u Sarajevu dokazali su ono u što smo mi kao kompanija vjerovali. Očekivali smo dobre rezultate i zaključak da je naš utjecaj na gospodarstvo BiH velik i značajan, a sad smo dobili i službenu potvrdu rekla je Diana Jokić, menadžerica za korporativne poslove Molson Coorsa HR i BiH.
Također, kompanija MCBH ima aktivnu i značajnu ulogu u postizanju dobrobiti svih u Bosni i Hercegovini. Kroz brojna ulaganja i aktivnosti, MCBH pruža izuzetnu podršku pojedincima i zajednicama koje to najviše trebaju, promovira odgovorno konzumiranje alkoholnih pića, te posebnu brigu vodi i o zaštiti životne sredine. Jelen pivo tako i ove godine nastavlja s društveno odgovornim projektom „Heroji među nama“ za podršku osobama s invaliditetom, a kreće i novi niz akcija čišćenja u sklopu Žujine kampanje „Čuvaj, pazi, ne bacaj!“.
Osim toga, MCBH je već bezbroj puta pokazao da je pouzdan partner zajednici u kojoj posluje i to pružanjem pomoći u vanrednim situacijama, kao što je COVID 19 pandemija, ali i brojnim drugim okolnostima.