Ljetna euforija je zavladala, a ove godine pojačali su je sportovi

Euro i Olimpijske igre prodaju televizora, hrane i pića u BiH povećavaju i do 50 posto

Foto: Ilustracija
Euro i Olimpijske igre prodaju televizora, hrane i pića u BiH povećavaju i do 50 posto
23.06.2024.
u 09:45
Najviše kupuju vlasnici ugostiteljskih objekata, i to ogromne televizore, zatim ljudi kojima je potreban za gledanje na terasi. Sve u svemu, i ovo je odlična godina za prodavače - kaže nam jedan bh. trgovac
Pogledaj originalni članak

Prepuni trgovi, ugostiteljski objekti, kuće, vikendice..., euforija je zavladala! Razlog je, naravno, Europsko prvenstvo u nogometu. Bosna i Hercegovina nije se kvalificirala na veliko natjecanje, ali zato su susjedne države tu. Hrvati u BiH, jasno, navijaju za Hrvatsku i okupljaju se u ogromnom broju da bi bodrili vatrene dečke, Srbi u BiH navijaju za Srbiju, piše Večernji list BiH.

Iako ni jedna ni druga reprezentacija nisu pobijedile u prvom kolu, navijači se nadaju da će se situacija jako brzo promijeniti. Bošnjaci ili žestoko podržavaju ili žestoko kritiziraju susjede, a ima onih koji navijaju za Tursku ili Sloveniju, gdje je danas veliki broj bh. građana, a zanimljivo je da sva tri naroda simpatiziraju domaćina, Njemačku, jer je ta zemlja itekako zaslužna za financije ovdašnjeg stanovništva. Sve u svemu, svi na određeni način prate najvažniju sporednu stvar na svijetu. A to itekako utječe na potrošnju stanovništva.

Roštilj, pivo...

Stručnjak za maloprodaju Dragan Munjiza nedavno je govorio da u vrijeme velikih sportskih natjecanja raste prodaja televizora, piva, grickalica, sokova, gotove hrane preko dostavnih platformi..., i to za 30 posto. Iako nema konkretnih podataka koliko se novca "okrenulo" na novim televizorima, doznajemo da je i u BiH prodaja uvelike rasla, spominje se broj i od 50 posto više prodanih televizora u odnosu na ranije razdoblje. - Najviše kupuju vlasnici ugostiteljskih objekata, i to ogromne televizore, zatim ljudi kojima je potreban za gledanje na terasi. Sve u svemu, i ovo je odlična godina za prodavače - kaže nam jedan bh. trgovac. Pitamo ga ima li kupaca koji dolaze s ogorčenjem jer su, možda, prethodno bacili televizor kroz prozor. - Moram se nasmijati na ovo. Meni je simpatično gledati onakve snimke. Međutim, ti televizori su već dotrajali i ljudi ih svejedno moraju zamijeniti, a onda kao iskazuju nezadovoljstvo zbog lošeg rezultata reprezentacije za koju navijaju. Ljudi to rade iz zabave, pogotovo jer su danas aktualne društvene mreže koje populariziraju takve pojave - ispričao je sugovornik. Evo što stručnjaci govore o povećanju prodaje televizora ljeti. Nekoliko je stvari koje treba uzeti u obzir. Jedna od njih je sezonska akcija, ljetne rasprodaje, posebne ponude... Zatim, proizvođači često predstavljaju nove modele televizora u ljetnom razdoblju, a onda dolazi do snižavanja cijena starijih modela. Također, sportski događaji, a jedan smo spomenuli, bitan su segment. Oni koji nisu ljubitelji nogometa ovog će ljeta moći uživati i u Olimpijskim igrama, što će također potaknuti kupnju televizora. Naravno, pivo, grickalice, meso za roštilj..., prodaja raste. - Krize nema ako gledamo koliko je mesa otišlo u petak i subotu, prije utakmice Hrvatske - priča nam mesar u jednoj hercegovačkoj mesnici, a koji ovih dana ima pune ruke posla. Ističe da cijene jesu rasle, ali da se to na prodaji trenutačno ne osjeti. I danas će, naravno, biti svega u izobilju jer iako je radni dan, Hrvatska igra protiv Albanije, a ulog je velik pa će se mnogi uz roštilj, pivo, grickalice... opustiti i navijati za svoju reprezentaciju. Mnogo je i onih koji su u Berlinu, gdje se troše stotine, tisuće... eura na provod. Uzelo se i godišnje odmore kako bi se bez dodatnog presinga moglo gledati ili živcirati uz utakmice.

Otpuštanje kočnica

Ljeto je tek počelo, a ako ne bude nekih pojava na koje ne možemo utjecati, kao što su one koje nas prate ove četiri godine, moglo bi ovo za mnoge biti dugo toplo ljeto kad su uživali u životu i kupili novi televizor uz koji će se osjećati kao da su na nogometnom stadionu. Potrošnja raste. Je li to okidač za neki oporavak gospodarstva dugoročno ili otpuštanje kočnice pred sumornu jesen koja je pred vratima, vidjet ćemo u idućim tjednima i mjesecima, a zasad -televizori, grickalice, piće i nogomet!

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.