Izrada novog Zakona o raspodjeli prihoda u FBiH unatoč svim manjkavostima se može očekivati tek 2015. godine, čime bi se otklonile sustavne nepravilnosti u raspodjeli javnih prihoda. Izmjene su prihvaćene u Zastupničkom domu. Usvojenim izmjenama povećan je koeficijent raspodjele u Posavskoj županiji kojoj je zbog njenog specijalnog položaja posebno ugroženo financiranje temeljnih funkcija.
Smanjenje prihoda
Do ove izmjene Posavska županija je bila ovisna o grantu Federacije za neodržive županije. Amandmani zastupnika HDZ BiH Predraga Kožula i Željka Tomića koji su predlagali ispravak evidentne nepravde prema Zapadnohercegovačkoj županiji zbog dugogodišnje primjene krivog broja stanovnika u kalkulaciji raspodjele nisu dobili potporu. Amandmani su realni i korektni prema svim županijama i preporuka je da se uvaže u pripremi novog Zakona o raspodjeli prihoda. Zastupnik Tomić je ukazao na neke nelogičnosti prigodom glasovanja oko određenih izmjena.
- Nažalost, amandmani nisu usvojeni, a posebno je čudno, što ih nisu podržali zastupnici iz Zapadnohercegovačke županije koji sudjeluju u vlasti. Zaduženost Federacije je velika i svako sljedeće povećanje smanjuje prihode županija i lokalne samouprave - rekao je Tomić. Dakle, ako se Federacija zadužuje, županiji se uskraćuju prihodi. Posebno nepravedno prema manje zaduženim županijama. Kada uzmemo u obzir nadležnosti županija, obrazovanje, zdravstvo, socijalna politika, unutarnji poslovi, uglavnom nepromjenjivi troškovi, a prihod se smanjuje bez nadzora.
Posebni slučajevi
Federacija na više načina smanjuje prihode županija i lokalne samouprave, usvajanjem zakona koji opraštaju dugove, konsolidiraju, uredbama o oslobađanju od plaćanja koncesija.
Konsolidiranjem dugova tvrtki u vlasništvu države, a sada najnoviji Zakon o konsolidiranju dugova svih gospodarskih društava. Mnogo je razloga zašto su prihodi županija i lokalne samouprave sve manji, a najmanje ih ovisi o županijama. Raspored javnih prihoda treba biti sukladno nadležnostima koje svaka županija je dužna financirati, naravno uz ograničenja realne procjene strukture i potreba zaposlenih. Svaka županija ima svoje specifičnosti i financiranje treba prilagoditi specifičnim potrebama koje nikako ne mogu biti općenite već jasno precizirane kroz analizu.