mostar

Galerija Aluminij ugostila iznimnu likovnu priču mostarskoga ak. slikara Marija Šunjića

Foto: Stojan Lasić
Foto: Stojan Lasić
Foto: Stojan Lasić
Foto: Stojan Lasić
Foto: Stojan Lasić
Foto: Stojan Lasić
Foto: Stojan Lasić
Foto: Stojan Lasić
20.05.2017.
u 10:26
Pogledaj originalni članak

Galerija Aluminij je, u suorganizaciji s Filozofskim i Fakultetom PMOZ-a Sveučilišta u Mostaru, ugostila izniman likovni postav mostarskoga akademskog slikara Marija Šunjića, stasaloga predstavnika mlađega slikarskog naraštaja BiH, koji je i europsku likovnu kritiku oduševio nedavnom izložbom u talijanskoj Padovi. Riječ je o presjeku njegova posljednja tri ciklusa (Continuum tremens, Terra incognita i Egzodus), odnosno o ukupno 48 djela rađenih u tehnikama akrila i kolaža, i uokvirenih u postav pod imenom Mapa, Brod, Odredište.

- Premda su radovi prožeti osobnim, intimističkim ozračjem, oni su i svojevrsnom refleksijom stanja društva, te je priča koliko osobna, toliko je i paradigmom za iščitavanje društvenih gibanja. To je i svrhom ove izložbe i povodom za moju daljnju komunikaciju s publikom – kazao je autor u prigodi sinoćnjega otvorenja, proslavljajući i svojevrsni jubilej, odnosno svoju 20. samostalnu izložbu.

Prije nego je i službeno proglasio izložbu otvorenom, direktor Galerije Aluminij Darko Juka naglasio je kako je riječ o snažnoj likovnoj priči koja je potekla s ovoga podneblja, u njemu stasala i doživjela svoje predstavljanje publici koja je najzahtjevnija, a to je svakomu autoru uvijek ona domaća.

Povjesničar umjetnosti Marin Ivanović, ravnatelj Umjetničke galerije Dubrovnik, koji godinama prati Šunjićevo stvaralaštvo, poručio je kako Šunjićeve slike u ovim ciklusima nisu ništa osim rovanja, grebanja, lomova, traženja, poništavanja prethodnih uvjerenja i nastojanja da se pronađu i istraže neki drugi obrasci, neki drugi motivi, perpetuira kretanje koje simulira životni spiralni hod.

- Šunjić dijeli svoj pogled na svijet s romantičarima kraja 18. i prve polovice 19. stoljeća, misaoni i duhovni pogled u kojemu se čežnje isprepliću sa sjetom i put kojemu se teži s putom koji je prijeđen. U trijadi ovih ciklusa koju određuju pojmovi mapa-brod-odredište zatvorenim je krugom jednoga takova putovanja, rabeći prošlost (sjećanje) kao nit koja uvezuje cikluse u jedinstvenu cjelinu. Dosljedno oblikovanje tonskih, gotovo monokromnim kompozicijama, harmonizira velike apstraktne površine i vješto oblikovane figurativne cjeline. Brodovima je posvećena posebna pozornost, njihova pedanterija, lako poveziva s cizeliranim skulpturama brodova, daje im monumentalnost i središnju ulogu u ovome ciklusu. Ova je izložba zaokružena i cjelovita, istodobno vrlo uslojena i jasna, pokazuje genezu misli koju se raznovrsno oblikuje u trima ciklusima, ali ih slaže u zajedničku priču o povijesti, tragediji i cikličnosti – kazao je Ivanović o izložbi koja u Salonu 1 Galerije Aluminij otvorenom za besplatno razgledanje ostaje do kraja tekućega mjeseca.

Katalog izložbe dostupnim je na sljedećoj poveznici.

Inače, Mario je Šunjić rođen 1975. u Malschu, Kreis Karlsruhe (Njemačka), da bi slikarstvo, na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Mostaru, diplomirao 2002. godine, u klasi prof. Ante Kajinića, pod čijim je mentorstvom, pri istoj ALU, 2005. i magistrirao na poslijediplomskomu studiju Ars Sacra. Ostvario je dosad 19 samostalnih i više od 80 skupnih izložbi. Dobitnikom je niza nagrada, radovi su mu dijelom stalnih postava Umjetničke galerije BiH i Franjevačke galerije u Širokomu Brijegu, a zastupljeni su i u mnoštvu drugih zbirki u zemlji i u tuđinstvu. Živi i stvara u Mostaru.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.