Povodom Međunarodnog dana burgera, koji obilježavamo 28. svibnja, Glovo, popularna aplikacija za dostavu hrane, namirnica i ostalih proizvoda, predstavila je trendove konzumacije hamburgera u Hrvatskoj prošle godine.
U posljednjih godinu dana Hrvati su naručili više od 1,7 milijuna hamburgera, odnosno, u prosjeku po jedan svake tri minute. To Hrvatsku svrstava među deset zemalja u kojima se najviše naručuju i jedu hamburgeri, od 25 zemalja u kojima Glovo posluje.
Na temelju aktivnosti hrvatskih korisnika, Zagreb najviše voli hamburgere, o čemu svjedoči više od 830.000 naručenih prošle godine. Nakon metropole, najviše u hamburgerima uživaju Splićani, Osječani, Riječani i Zadrani.
No, kada govorimo o hrvatskim gradovima koji su doživjeli najveći porast konzumacije hamburgera, prednjači Rovinj s porastom od čak 518 posto.
Statistika pokazuje da su hamburgeri definitivno omiljena opcija za večeru među hrvatskim građanima, što potvrđuje i činjenica da su se prošle godine najviše naručivali između 19 i 21 sat. Posebno su privlačili kupce u zimskim mjesecima pa su se najviše naručivali u siječnju, veljači i ožujku. Također, tijekom 2022. utorak, petak i subota bili su “špica” u tjednu.
Cheeseburger, chicken burger i classic burger su, čini se, kraljevi hamburgera u Hrvatskoj. No, sve je veći broj malo zdravijih varijanti hamburgera, pa je Hrvatska peta na ljestvici konzumacije veganskih hamburgera, što predstavlja rast od 66 posto u odnosu na prethodno razdoblje.
Najskuplja narudžba hamburgera putem aplikacije Glovo u 2022. iznosila je 1538 kuna, odnosno više od 200 eura, a jedna je osoba naručila njih čak 579 kroz cijelu godinu.
Prema podacima, Glovo je u Hrvatskoj tijekom 2022. imao više od tisuću partnera koji prodaju hamburgere, a među njima se ističu mali poduzetnici. Broj malih i srednjih poduzeća koji prodaju hamburgere porastao je za 62 posto u odnosu na godinu prije.
Ta činjenica dokazuje da Glovo podržava želju za jačanjem lokalnog gospodarstva te u tome pomaže privlačenjem novih malih poduzetnika u aplikaciju.