izgradnja koridora

Hrvatska završava posljednji dio koridora Vc, BiH ubrzava rad na svojim dionicama, od 2027. od Sarajeva do Budimpešte autocestom

Hrvatska završava posljednji dio koridora Vc, BiH ubrzava rad na svojim dionicama, od 2027. od Sarajeva do Budimpešte autocestom
18.06.2024.
u 21:44
BiH već ima dionicu koja se spaja s Hrvatskom preko prijelaza Svilaj, a istodobno, s južne strane, aktivno se radi na dionicama koje prolaze kroz Federaciju i Republiku Srpsku
Pogledaj originalni članak

Vijest prema kojoj Republika Hrvatska aktivno radi na svojoj posljednjoj dionici koridora Vc, i to onoj A5, granica Republike Mađarske - Beli Manastir, dužine 5 kilometara, iz kuta Bosne i Hercegovine ima izniman značaj jer će, s paralelnim ubrzanjem aktivnosti na bosanskohercegovačkoj strani, veliki dio poslovne zajednice iz BiH imati mogućnost bržeg uvezivanja s partnerima na prostoru središnje Europe općenito, piše Večernji list BiH.

BiH već ima dionicu koja se spaja s Hrvatskom preko prijelaza Svilaj, a istodobno, s južne strane, aktivno se radi na dionicama koje prolaze kroz Federaciju (Zeničko-dobojska županija), kao i onima koje prolaze kroz Republiku Srpsku (Dobojska obilaznica).

Aktivnosti

Strateški cilj Uprave JP Autoceste FBiH jest da cijeli sjeverni koridor u potpunosti bude završen nekada na ljeto ili jesen 2026. godine, odnosno od Bradine do krajnje točke na Savi autocestom na koridoru Vc moglo bi se neometano putovati spomenute godine, a kada se tomu doda i procjena kako će Hrvatska u istom razdoblju već završiti svoju dionicu do mađarske granice, to će u praksi značiti i kako će se moći putovati i prema Mađarskoj te dalje prema zemljama sjeverne i središnje Europe. Pritom je očekivanje i kako će Republika Srpska završiti svoj dio autoceste između petlje Johvac i Vukosavlja, a za što će biti potrebno tri i pol do četiri godine.

V. d. direktora JP Autoceste Federacije BiH Denis Lasić potvrdio je za Večernji list kako je Federacija intenzivirala aktivnosti na izgradnji dionica na cijelom području autoceste, a kada je riječ o sjevernom dijelu, uskoro se očekuje i ugovor za posljednju dionicu na tom prostoru, Ozimica - Poprikuše, čime će cijeli sjeverni dio koridora biti u nekoj od faza izgradnje. U tom smislu je ukazao na očekivanja da se do ljeta ili jeseni 2026. završi ovaj dio koridora, čime će se neometano moći putovati od Bradine. Istodobno, aktivno se radi i na pripremi gradnje novih dionica na jugu zemlje, odnosno u Hercegovini. Uskoro će u promet biti puštena dionica Počitelj – Zvirovići te će BiH dobiti novih 11 km autoceste, a plan je da do kraja ove godine krenu radovi i na dionicama Mostar jug – tunel Kvanj, tunel Kvanj – Buna, Mostar sjever – Mostar jug, kao i izgradnja najkompleksnijeg objekta na cijelom koridoru, tunela Prenj.

Kada govorimo o sjevernom dijelu koridora koji prolazi kroz Federaciju, aktivno je nekoliko gradilišta. Na dionici Poprikuše - Nemila sve se odvija prema zacrtanom planu. Na dužini od 5,5 kilometara značajni objekti su tunel Golubinja, mostovi Golubinja i Bosna te vijadukti Golubinja 2 i Kovanići. Tunel Golubinja dužine je 3600 metara i trenutačno je najduži cestovni tunel koji se gradi u BiH. Izvođač radova je Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A. S. (Turska). Nadzor nad izvođenjem radova vrši IRD Engineering S. r. l. (Italija). Izgradnja ove dionice financira se sredstvima osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), sredstvima Europske investicijske banke (EIB) te bespovratnim sredstvima Europske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za zapadni Balkan (WBIF). Radno je i na dionici Putnikovo Brdo – Medakovo dužine nešto više od osam kilometara, a koja prolazi područjem triju općina, i to Usore, Tešnja i Doboj Juga. A u blizini su i radovi u okviru dionice Medakovo – Ozimica, ukupne dužine 21,3 kilometra, a što je zapravo najveći investicijski ugovor u posljednjih 30 godina u Bosni i Hercegovini. Ova dionica radi se na području triju općina - Žepča, Maglaja i Tešnja, a izvođač radova je Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A. S.

Spajanje

Aktivnosti na sjevernom dijelu koridora Vc, koje će biti okončane za nešto više od dvije godine, ulijevaju optimizam i u poslovnu zajednicu, koja će dovršetkom dionica u tom dijelu Federacije imati mogućnost brže komunikacije, s jedne strane sa Sarajevom, a s druge s Republikom Hrvatskom, odnosno s paneuropskim koridorom X koji ide od Austrije do Grčke. Naravno, paralelno s ovim aktivnostima priprema se i proces gradnje prve dionice autoceste od Tuzle prema Orašju.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.