Donedavno bilo nezamislivo

I male trgovine krenule s prodajom preko interneta, nema gužve na blagajni

I male trgovine krenule s prodajom preko interneta, nema gužve na blagajni
11.05.2020.
u 21:33
Pogledaj originalni članak

Online kupnja u Bosni i Hercegovini postala je trend u jeku koronakrize, a realno je očekivati da će se dobrim dijelom zadržati i nakon što se stvari vrate u normalne okvire, kada god to bilo. Koliki su “napadi” na tvrtke koje se bave online prodajom, potvrđuje i jedan čitatelj koji nam se pohvalio da je u jednom danu bio petstoti kupac u jednoj e-trgovini, a bilo je tek podne, piše Večernji list BiH. 

Čekao tjedan dana

- Nisam mogao vjerovati, ali to mi je potvrdila prodavačica. Iako sam od te tvrtke i ranije kupovao neke proizvode, sada sam trebao čekati tjedan dana da bi proizvod došao. Izgleda da živimo u nekoj novoj eri - priča nam čitatelj koji se u potpunosti prebacio na online kupnju.

- Napišem popis artikala i pošaljem ih elektroničkom poštom trgovcu, a i vaše novine kupujem, tako da sam se dogovorio s lokalnim dostavljačem za kioske da mi ih svakoga jutra donese. Naravno da ću se, čim se ovo dodatno smiri, vratiti šetnjama do trgovine, kioska..., ali zasad je ovako - priča nam naš čitatelj.

I upravo kako je rekao, trgovine diljem zemlje organizirale su se u dostavi proizvoda, među kojima su i male trgovine, što je ranije bilo apsolutno nezamislivo.

Objavljuje se ponuda proizvoda i stavlja na stranicu na društvenim mrežama, što je usput i najjednostavnije i najjeftinije za učiniti, a za to je potrebno imati samo malo informatičkog znanja.

- Imamo dosta starijih kupaca koji ne mogu napuštati domove, ima dosta obitelji gdje ljudi rade pa im se nezgodno organizirati. I onda nam pošalju poruku preko Facebook stranice koju imamo ili preko nekog drugog sredstva komuniciranja i za relativno kratko vrijeme sve im je na kućnoj adresi. Jedna osoba bilježi pozive, druga slaže proizvode u vrećice ili kartonske kutije, treća ih dostavlja. Dosad nismo imali ovakav način rada, ali spremni smo ga i nakon koronakrize nastaviti provoditi kako bismo opstali - priča nam vrijedna trgovkinja iz jedne mostarske trgovine mješovitom robom.

Povećanje online narudžbi

Stručnjaci su još prošle godine primijetili povećanje ovakvih narudžbi, bilo telefonski bilo da su kupci prije neki artikl vidjeli online ili popunjavanjem obrasca na internetu.

Amir Trokić, account menadžer Mastercarda u Bosni i Hercegovini, kazao je kako je digitalno okružje nekim trgovcima na malo posljednji spas i ulazna točka za druge trgovce.

- Kombinacija praktičnosti i personalizacije znači da se više kupaca okreće online kupnji, njih 67 posto u zemljama okruženja, što čini da online kupnja postaje standard. Korisnici financijskih usluga u Bosni i Hercegovini preferiraju plaćanje karticama za online kupnju (49 posto), platnim karticama po isporuci (39 posto), dok više od trećine (43 posto) preferira online kupnju plaćati aplikacijama za slanje novca - priča Trokić. Mobilni uređaji praktički su se već pretvorili u novčanike. Iako ljudi i dalje vole otići na mjesto događaja i platiti ono što moraju, trendovi se mijenjaju pa se mobilnim telefonima sve rješava. Međutim, i takvo funkcioniranje ima svoje nedostatke pa će, kako se broj plaćanja preko interneta i mobilnog bankarstva bude povećavao, logično biti i zlouporaba. Stoga, sigurnost korisnika mora se prihvatiti i kao izazov i kao prioritet jer u novom smo dobu, a u koje nas je, neočekivano, uvukao virus. •

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.