digitalna tržnica

I mali ekofarmeri naći će put do trgovina, hotela, restorana...

12.11.2020.
u 20:30
Pogledaj originalni članak

Poljoprivredni projekt desetljeća! Tako mnogi opisuju osnivanje digitalne tržnice u Hercegovini, koja je predstavljena u projektu “Analiza mogućnosti uspostave kratkih lanaca opskrbe hranom i digitalna tržnica”. Praktički, hrana, voće, povrće, žitarice... prodavat će se preko interneta na jednostavniji i dugoročno održiv način, piše Večernji list BiH.

Iz Ministarstva gospodarstva ZHŽ-a, koje je nositelj projekta, rečeno je kako je on predstavljen kroz mjere zacrtane u strategiji ruralnog razvitka ZHŽ-a od 2020. do 2030. godine.

Trgnuti se od negativnosti

Pero Mandić, koordinator projekta, kazao je kako je upravo ova pandemija dala poticaj da se krene u realizaciju. - Ova pandemija na neki način nam je dala poticaj da se trgnemo od negativnosti i da iskoristimo ovo vrijeme za nove mogućnosti. Projekt nastavljamo provoditi kroz model trostruke ovojnice, gdje imamo uključene institucije vlasti, akademsku zajednicu i privatni sektor. Uz inovativan pristup, koji u svijetu daje određene rezultate, nadamo se da će to u doglednom vremenu i kod nas zaživjeti u punom opsegu i dati rezultate - Mandićeve su riječi. Protekli mjeseci pokazali su koliko je važno da se počne s digitalizacijom svugdje gdje je to moguće, pa i u kupoprodaji poljoprivrednih proizvoda. Marko Laco, direktor IT odjela tvrtke Katarina koja razvija softversko rješenje za platformu Agropin, objasnio je kako će projekt funkcionirati. - Radili smo analize i istraživanja i onda smo se odlučili za mobilnu aplikaciju jer 90 posto ljudi u istraživanju bolje se služi mobitelom nego računalom te je bilo i logično da se projekt bazira na mobilnoj aplikaciji. Na ovaj način želimo uspostaviti projekt baziran, prije svega, na povjerenju i omogućiti svojim korisnicima, farmerima, da rade. Aspekt same platforme počiva na društvenim mrežama. Dakle, danas smo svi povezani na neku digitalnu platformu: Facebook, Twitter, Instagram... Na isti takav način gradila se i platforma Agropin gdje svatko tko je sudionik, bilo proizvođač, prerađivač, preprodavač ili krajnji kupac, ima digitalni profil koji jamči kvalitetu i povjerenje - naglasio je.

Dva modela prodaje

Također, projekt će, osim kupoprodaje, sadržavati i informacije za korisnike pa će onaj tko se bavi krumpirom dobivati vijesti o tim plodovima, sadnji, preporukama, poticajima i tako dalje. Sama platforma nudi dva modela prodaje. - Jedan je klasični gdje se formira fiksna cijena i gdje se prodaje proizvod po kilogramu, a tu je i veleprodajna opcija koja omogućuje aukcijsku prodaju dobara na način da vrijednost proizvoda raste, a ne pada. Jer dosad je bilo da onaj tko bi trebao najviše profitirati u svemu onome, onaj tko ostavlja krv, znoj i suze na svom polju, dobiva najmanje u lancu tih preprodavača. I na ovaj način željeli smo omogućiti suradnju među većim subjektima kao što su veliki trgovački lanci, hoteli, restorani..., Onim malim ekološkim farmerima klasičnim putovima jako je teško doći do takvih klijenata - zaključio je Laco.•

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.