INTERVJU: Vilim Primorac, predsjednik Uprave HT Eroneta

Imamo najbolji TV sadržaj i ponudu, digitalizacija - temelj našeg poslovanja

Imamo najbolji TV sadržaj i ponudu, digitalizacija - temelj našeg poslovanja
22.12.2021.
u 14:30
Pogledaj originalni članak

Predsjednik Uprave HT Eroneta Vilim Primorac u intervjuu za Večernji list BiH govori o rezultatima i izazovima ove poslovne godine, novim uslugama, nastavku suradnje sa Sveučilištem u Mostaru, aktivnostima oko infrastrukture i 4G mreže te planovima za budućnost. U iznimno izazovnim gospodarskim i drugim prilikama, Uprava HT Eroneta uspjela je poduzeće održati stabilnim te je još jedna pandemijska, 2021. godina završila pozitivnim rezultatom poslovanja. Osvrćući se na godinu iza nas, predsjednik Uprave Vilim Primorac ističe za Večernji list: - Unatoč pandemiji i izazovima s kojima se susrećemo, uvođenje novih tehnologija i stvaranje pretpostavki za digitalizaciju bh. društva u fokusu je našeg poslovanja. Inovativnim ponudama nastojimo svojim korisnicima omogućiti bezuvjetnu komunikaciju i vrhunsku uslugu.

HT Eronet stalno ističe važnost ulaganja u ICT usluge i digitalizaciju. Što je učinjeno po tom pitanju?

- Upravo je izazovna prošla, ali i ova godina, pokazala važnost ulaganja u ICT usluge. HT Eronet je tako, kroz svoja poslovna rješenja, omogućio neometan rad od kuće svojim poslovnim korisnicima, ali i online obrazovanje za sve naše učenike i studente. Kontinuirano ulažemo u modernizaciju i širenje prodajne mreže za što bolje korisničko iskustvo. Spoznaja o važnosti digitalizacije kao ključne pretpostavke za razvoj društva, temelj je našeg poslovanja. Digitalizacija brenda !hej upravo je jedna od aktivnosti kroz koju našim korisnicima omogućavamo jednostavnije korisničko iskustvo. Važno je istaknuti kako smo i dalje telekom broj 1 po pitanju sadržaja i ponude TV kanala, koji se pokazao iznimno važnim u vrijeme ostanka doma. HT Eronet ima ključnu prednost, koju nastoji održati i u budućnosti, a to je ponuda za sve korisničke segmente, bez obzira na životne navike i potrebe, kroz široku paletu mobilnih i fiksnih usluga.

I ove godine mnogo se radilo na infrastrukturi, uz potporu tehnološkog partnera Ericssona Nikole Tesle. Što je osigurano novim ugovorima?

- Prije dva mjeseca s Ericssonom Nikolom Teslom sklopili smo ugovor za nadogradnju i proširenje 4G/LTE radijske pristupne mreže. Zahvaljujući novoj ugovorenoj opremi, a poštujući najviše sigurnosne standarde, povećat ćemo pokrivenost i kapacitete 4G/4G+ mreže, što konkretno za naše korisnike znači – bolje korisničko iskustvo, veće brzine i mogućnost korištenja novih naprednih usluga temeljenih na LTE tehnologiji. To znači najnoviju i najučinkovitiju radijsku tehnologiju na tržištu te korak bliže 5G mreži.

Na zadovoljstvo obiju strana, nastavljena je suradnja i sa Sveučilištem u Mostaru, koje je strateški partner HT Eroneta.

- Tako je. Prije dvije godine započeli smo suradnju sa Sveučilištem u Mostaru i Ericssonom Nikolom Teslom te zajednički pokrenuli projekt prvoga sveučilišnog Smart Campusa u BiH. U prethodnom razdoblju je implementirano više pametnih usluga, od kojih izdvajamo Smart parking temeljen na najnovijoj NB IoT tehnologiji. Prije nekoliko dana je, u povodu Dana Sveučilišta, predstavljen robot Leo Rover te organiziran Hackathon za studente. Leo Rover je također dio projekta “Smart Campus”, a riječ je o pokretnom robotu kojim se upravlja preko LTE mreže HT Eroneta. Ova platforma ima mogućnost proširivanja različitim vrstama senzora i predstavlja platformu za razvoj novih korisničkih slučajeva s primjenom u konkretnim poslovnim sustavima. Veselimo se nastavku suradnje na ovom projektu, ali i na drugima projektima koji su tek u planu kao što je npr. realizacija 5G Smart Campusa. Cilj nam je zajednički stvarati društvo znanja, izvrsnosti i kompetencija, što su HT Eronet i SUM, kao naš strateški partner, već potvrdili svojim zajedničkim projektima. Tu ističem i projekt e-škole. Po svršetku koronakrize, društvu na korištenje ostat će moderna i sofisticirana digitalna platforma za obrazovanje, čime ćemo realizirati dio naše već spomenute misije – stvaranja društva znanja.

Po Vašem mišljenju, što su ključne karakteristike ekonomskog oporavka u Europi i zemlji, unatoč još prisutnim ograničenjima prouzročenih pandemijom koronavirusa?

- Prije godinu dana s optimizmom smo procjenjivali ekonomski oporavak u Europi i zemlji, pa treba istaknuti kako se on, u skladu s očekivanjima, nakon ranih znakova koncem prvog tromjesečja, intenzivirao tijekom proljeća i ljeta 2021. godine, što je osjetna cjelogodišnja stopa rasta ekonomskih aktivnosti, promatrana kroz realni rast BDP-a, posebno izražena na jugoistoku Europe. U skladu s takvim kretanjima u EU i okružju, kao ključnim partnerima u međunarodnim ekonomskim odnosima, porasla je potražnja za izvoznim proizvodima domaćih poslovnih subjekata, s odrazom na iznimno visoke stope rasta izvoza roba i u prvih deset mjeseci dvoznamenkaste stope godišnjeg rasta proizvodnje u okviru domaćeg realno-ekonomskog sektora. U isto vrijeme, visokofrekventni pokazatelji ukazuju na vrlo značajan oporavak domaće potražnje, s refleksijama na respektabilan rast osobne potrošnje kroz robustan porast maloprodaje, ali također i uvoza roba, čemu je s relaksacijom epidemioloških mjera tijekom ljeta povećana i turistička aktivnost. Imajući u vidu kako svi visokofrekventni pokazatelji nedvojbeno pokazuju zamjetne stope porasta, razvidno je kako će bh. ekonomski rast u 2021. godini kvantitativno premašiti vrijednost stope ukupnog rasta u Europskoj uniji. Naravno, jedan od ključnih trenutaka koji inicijalno dovodi do ovakve dinamike jest postojeća razina ekonomske razvijenosti i izraženiji konvergencijski potencijal rasta prema prosjeku zemalja članica EU-a.

Što to konkretno znači za telekomunikacijski sektor?

- Naravno, poboljšanja u ekonomskom okruženju odražavaju se i na ukupni porast obujma prometa u okviru telekomunikacijskog sektora, pa uzimajući u obzir uzročno-posljedičnu spregu s drugim dijelovima ekonomskog sustava, ostvaruje se prociklički oporavak prihodovnih kapaciteta ovog sektora. Imajući u vidu ukupan broj korisnika ključnih telekomunikacijskih usluga, onda se, prema dostupnim kvartalnim podacima, primjećuje rast broja korisnika mobilne mreže, kao i prometa u ovom segmentu, a takva kretanja zasigurno obilježavaju i korisnike internetskih usluga, dok je određena korekcija prisutna kod korisnika fiksnih telefonskih usluga. Ovakva kretanja u određenom smislu su i posljedica povećane mobilnosti korisnika poboljšanjem epidemiološke situacije u najvećem dijelu 2021. godine.

Što možemo očekivati od HT Eroneta u idućoj godini?

- Sigurni smo kako je ključ uspješnog poslovanja osluškivati potrebe korisnika, stoga je nastavak fokusa na korisničko iskustvo ključ našeg poslovanja za 2022. godinu. Uvjeren sam kako u nadolazeću godinu ulazimo spremni uhvatiti se ukoštac s novim izazovima, s jedinstvenom ponudom integriranih rješenja, koja pomjeraju granice komunikacija i daju najvišu kvalitetu usluga na našem tržištu. •

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.