Veliki broj prijavljenih slučajeva

Internet-prijevare rastu, inspekcije nemoćne

Internet-prijevare rastu, inspekcije nemoćne
11.02.2018.
u 16:00
Pogledaj originalni članak

Sve veći broj portala u BiH nudi mogućnost online kupnje, a neka od istraživanja pokazala su da je ovo najbrže rastuća maloprodajna kategorija u BiH, piše Večernji list BiH. Trgovina preko internetskih oglašivača i društvenih mreža u BiH dostigla je pravi “bum”, pa tako brojne internetske stranice, a i društvene mreže, sve više podsjećaju na virtualnu tržnicu.

Teško išta mogu postići

A tržnica kao tržnica, kako je to stoljećima bilo, sa sobom je donosila brojne prijevare. Podvaljivanje lošije robe od tražene te prijevare u plaćanju oduvijek su, pa i danas, bili prisutni na takvim mjestima, samo što su i prijevare danas sofisticiranije, kao i način prodaje. Na popularnoj društvenoj mreži Facebook nastala je prava “poplava” stranica preko kojih se prodaju odjeća i obuća, a navodno su registrirane u gradovima diljem BiH. A s rastom broja takvih stranica, porastao je i broj prijevara kojima su kupci izloženi. Prevareni građani se žale, ali, nažalost, teško da išta time mogu postići. U Federalnoj upravi za inspekcijske poslove ističu kako imaju jako puno prijavljenih slučajeva prijevara preko kupnje online. - Mi to stalno pratimo, ali vrlo je teško. Stvarno smo nemoćni, pokušavali smo, ali ne možemo naći te ljude. Oni daju lažne podatke, brojeve telefona na koje se nitko ne javlja. Zatim bace kartice, nisu registrirani... Ima nekoliko slučajeva gdje uopće nismo mogli doći do onih koji to rade. U Tuzli smo baš nedavno imali slučaj da je stranka koja je kupovala preko neke stranice dobila nešto sasvim drugo. Nitko joj se kasnije nije javljao kad je tražila zamjenu. Mi smo čak i policiju angažirali, ali jednostavno tim prodavačima nismo mogli ući u trag – kazao je za Faktor ovlašteni rukovoditelj Federalnog tržišnog inspektorata Elmir Ramić. Prema njegovim riječima, jedino rješenje ovog problema je uređenje Zakona o unutarnjoj trgovini.

- To s jedne strane, a s druge strane nastojat ćemo s vlasnicima portala dogovoriti da se nitko ne može oglašavati ako ne da svoje točne podatke, adresu i sve ostalo. Jedino na taj način možemo doći do tih osoba koje varaju ljude. Ali, opet je problem Facebook. Zbog toga upozoravamo potencijalne kupce da ne vrše kupnju takvih stvari, bez obzira na cijene i što je to primamljivo, ako nisu sto posto sigurni da imaju točne podatke onoga tko vrši prodaju. Mi ništa više za sada ne možemo učiniti – zaključuje Ramić.

Odluka na kupcu

Prije negoli se odlučite na kupnju preko interneta, istražite prodavače kako biste bili sigurni da su pouzdani. Brojni su primjeri prijevara prilikom kupnje preko interneta, čemu svjedoče i dame koje u potrazi za novim komadom odjeće često naruče robu od internetskog prodavača.

Nakon početnog oduševljenja pronađenim modernim komadom, koji je uz to i nevjerojatno povoljan, uslijedi šok nakon otvaranja dostavljenog paketa. Ako kupujete robu preko interneta, nipošto nemojte unaprijed uplaćivati novac, nego isključivo pouzećem i nakon što se uvjerite da ste dobili željeni proizvod. Na vama je da odlučite hoćete li kupovati na taj način i dopustiti da vas prevare.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.