Ivica Todorić više nije najveći trgovac u Bosni i Hercegovini. Kompanija Bingo prestigla je Konzum po prodaji u 2016. godini te zauzela poziciju lidera u Bosni i Hercegovini, pokazuju podaci međunarodne organizacije za istraživanje tržišta Euromonitor.
Ekonomisti Euromonitora navode da je dosadašnji trend ostao nepromijenjen, a to je konsolidacija najvećih trgovačkih lanaca, koji preuzimaju male trgovine. Dvije kompanije su se odvojile od ostatka konkurencije, regionalni lanac Konzum i domaći Bingo, prenosi Klix.ba.
"Ova dva igrača imaju znatnu financijsku pomoć od velikih institucionalnih investitora i bankarskih konzorcija koji su prepoznali potencijal maloprodajnog tržišta u Bosni i Hercegovini“, navodi se u izvještaju Euromonitora.
Također se navodi da je prošle godine domaći trgovački lanac Bingo prvi put preuzeo lidersku poziciju od regionalnog trgovačkog lanca Konzum. Dok je Bingo kao glavne prednosti koristio niske cijene i podršku domaćim proizvodima, Konzumova prednost bile su atraktivne lokacije u urbanim područjima. Konzum gubi bitku s Bingom u prehrambenom sektoru pa će se vjerojatno više orijentirati na veleprodaju, neprehrambeni sektor i internet prodaju.
Bingo profitabilniji
Kako podsjeća portal Klix.ba, podaci iz 2015. godine kazuju da je Konzum tada bio lider, s ostvarenim prihodima od 849.962.319 KM, u odnosu na Bingo Tuzla koji je tada imao ukupne prihode od 803.433.657 KM. No, Bingo je u 2015. zabilježio rast prihoda od 42 posto, a Konzumovi prihodi rasli su za 22 posto što je već tada ukazivalo da bi Bingo uskoro mogao postati lider na tržištu.
Drugi ključni parametar nakon ukupnih prihoda svakako je dobit. Bingo, naime, već godinama ima višestruko veću dobit, odnosno zaradu od Konzuma. Tako je, naprimjer, 2014. godine dobit Konzuma bila svega 4.376.400 KM, dok je dobit Binga bila skoro deset puta veća i iznosila 40.228.294 KM.
Novi poraz: