Martina Đorđevska, diplomirana inženjerka prehrambene tehnologije

Iz Mostara bi u svijet mogli krenuti vrhunski maslaci

30.10.2021.
u 20:35
Odmalena je volontirala u različitim nevladinim organizacijama, stoga joj je želja bila i društveno koristan rad inkorporirati u vlastiti brend.
Pogledaj originalni članak

Da se upornost, vlastito umijeće, ali i spremnost na svladavanje svih izazova na teškom putu poslovnog napretka isplate, dokazuje nam i Martina Đorđevska, diplomirana inženjerka prehrambene tehnologije iz Mostara, koja je kreirala brend Tegla za proizvodnju zdravih maslaca od orašastih plodova, a kojim je nedavno privukla pozornost i u okviru europskih IPA projekata.

Za Večernji list BiH otkriva razloge zbog kojih se odlučila pokrenuti vlastiti brend, poteškoće s kojima se suočavala, izazove koje tek treba svladati, ali i planove za budućnost. Hrabrost s kojom je krenula na ovaj put jasan je pokazatelj kako u BiH postoje mladi, obrazovani ljudi koji su spremni uhvatiti se ukoštac sa životnim izazovima te ponuditi nešto novo, svježe, a uz malo sreće, i prepoznato u širim okvirima. Martinina je želja da joj se proizvodi nađu na policama domaćih, ali i stranih prodajnih centara.

Briga o okolišu

Ističe kako je brend Tegla platforma za proizvodnju zdravih i gurmanskih maslaca od orašastih plodova, a naglasak stavlja na brigu o okolišu, zajednici i njezinim marginaliziranim skupinama.

- U cilju nam je u rad uključiti i lokalne proizvođače, stoga nabavljamo lješnjak od proizvođača iz okolice Banje Luke - kazala je Đorđevska. Nedavno je njezina ideja proizvodnje maslaca od orašastih plodova proglašena jednom od top 3 ideje iz BiH, a u okviru projekta “Crown”, koji sufinancira EU. Ističe kako je to veliki uspjeh i vjetar u leđa.

- Kao nagradu na natjecanju osvojila sam pomoć za pripremu i realizaciju crowdfounding kampanje. To je način prikupljanja sredstava posredstvom donacija, većinom malih iznosa, od velikog broja ljudi ili kupnjom proizvoda u znak potpore - izjavila je Đorđevska, dodavši kako se nada podršci zajednice kako bi prikupila novac potreban za pokretanje biznisa.

Kada je riječ o samom brendu Tegla, Đorđevska se osvrnula na početke, odnosno ideju za ovakav pothvat koji je tražio strpljenje i upornost. Objašnjava kako joj je još tijekom studija želja bila izgraditi brend koji nudi, prije svega, ukusnu hranu za sve one koji vole gurmanske obroke, a da je to pri tome i socijalni biznis. Odmalena je volontirala u različitim nevladinim organizacijama, stoga joj je želja bila i društveno koristan rad inkorporirati u vlastiti brend.

- Kada sam završila studij, shvatila sam da je jako malo tvrtki koje će me inspirirati, a i ako postoje, mali su izgledi da baš sad traže prehrambenog tehnologa. Htjela sam pokušati uzeti stvari u svoje ruke i odvažiti se kreirati vlastiti brend - naglasila je Đorđevska.

Otkriva nam kako i sama voli maslace od orašastih plodova, često ih je pripremala za sebe te je došla na ideju iskoristiti svoje znanje i razvijene recepte i podijeliti ih s javnosti.

U kontekstu poteškoća u dosadašnjem radu kaže kako je teško dobiti veće količine novca za razvoj ideje, osim ako nisu u pitanju investitori koji žele udio u tvrtki. Dodaje i kako je jako teško posvetiti se u potpunosti razvoju biznisa uz drugi posao ili posvetiti se samo razvoju ideje, a da ne radiš. No, to je ne sprečava da aktivno nastavi raditi na razvijanju vlastitog brenda. Danas ima velike planove za budućnost i, naravno, želja joj je izvoziti.

Kada je riječ o proizvodnji zdrave hrane, a slijedom njezina primjera, pitali smo je misli li da takvo što može postati budućnost malog poduzetništva u BiH. Đorđevska je optimistična i nada se kako će takvi oblici biznisa zaživjeti.

Danas lakši plasman

- Upoznala sam dosta ljudi koji vole proizvodnju hrane i rado bi se posvetili tome. Danas živimo u doba interneta i globalizacije, gdje nam je zaista svijet na dlanu i to trebamo iskoristiti. Možemo sada puno lakše plasirati svoje proizvode na domaće i strano tržište i trebamo zgrabiti tu priliku - poručuje.

Njezin primjer pokazuje kako se mladi, unatoč težini ukupne ekonomske situacije, pokušavaju izboriti za bolju perspektivu, onu koja će im omogućiti u vlastitoj lokalnoj zajednici kreirati rješenje koje će postati prepoznatljivo u širim okvirima. A s upornošću dolaze i rezultati, u ovom slučaju u obliku prepoznatljivog prehrambenog proizvoda. •

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.