Tunel Prenj najveći i nazahtjevniji objekt na autocesti na koridoru Vc trebao bi se početi graditi u drugoj polovici naredne godine, a izgradnja tog tunela koji će biti jedan od tri najduža u Europi planirano je da traje 6 godina, rekao je izvršni direktor Autocesta FBiH Adem Zolj, prenosi Hrvatski medijski servis.
Kreditna sredstva u iznosu od 600 milijuna eura za izgradnju tunela Prenj već je osigurala Europska banka za obnovu i razvoj i Europska investicijska banka.
– Ovo je generacijski poduhvat, vrlo izazovan, zahtjevan, ne znamo što će nas sve dočekati u utrobi Prenja, možda će tamo biti jezera, pa ćemo možda morati graditi i neki most, ali sadašnja je procjena da će izgradnja “kralja”, kako smo prozvali tunel Prenj, trajati 6 do 7 godina, kazao je Zolj.
U tom razdoblju, dakle do 2027.odnosno 2028. godine trebala bi, prema riječima Zolja, biti završena kompletna izgradnja autocesta kroz Bosnu i Hercegovinu duge 335 kilometara od Bijače na jugu do Svilaja na sjeveru, na paneuropskom koridoru Vc.
Na jugu, u Hercegovini trenutno se izvode radovi na dvije dionice; Zvirovići ( kod Međugorja)- Počitelj dugoj 10, 5 kilometara, te mostu Počitelj preko rijeke Neretve dugom blizu 1000 metara i visokom 100 metara, koji bi trebali biti završeni do kraja 2022., te dionici Počitelj- Buna, dugoj 7,2 kilometra, koja će biti gotova za tri do četiri mjeseca.
U naredna dva mjeseca trebala bi početi radovi na dionici Buna-tunel Kvanj, koja bi trebala biti završena 2022. godine, a godinu kasnije autocesta bi s juga došla do petlje Mostar jug, koja će se nalaziti u blizini Zračne luke.
Na sjeveru Hercegovine, odnosno na granici Hercegovine i Bosne, već dva mjeseca probija se tunel Ivan, a za dva mjeseca bit će izabran izvođač za 7 km dugu dionicu Tarčin- Tunel Ivan.
U proljeće 2022. planiran je završetak izgradnje te dionice i tunela Ivan čime će autocesta stići do Bradine. Za dionicu Bradina- Ovčari kod Konjica dugu 11 km, prema riječima izvršnog direktora Autocesta FBiH radit će se novi projekat budući je došlo do promijene trase.
U središnjem dijelu privode se kraju radovi na iznimno zahtjevoj dionici autoceste Zenica jug- Zenica sjever, do Vranduka duge 11 kilometara, koja bi trebala biti otvorena krajem studenog ove godine.
U međuvremenu je ugovorena izgradnja još dvije dionice Vranduk- Nemila i Nemila-Poprikuše odnosno Žepče jug s tim da se dionica do Nemile planira završiti do ljeta 2022. godine.
Za dionicu Putnikovo Brdo, odnosno Doboj Jug- Medakovo dugu 8 kilometara, također je osigurana 60 milijuna eura kreditnih sredstava od EBRD i u ovoj godini bit će raspisan natječaj za izgradnju te dionice, a trenutno se projektiraju dionice Medakovo- Žepče sjever i Žepče sjever – Žepče jug. Kada projektiranje završi planira se raspisati tender za obje ove dionice koje su ukupne dužine 35 kilometara.