koridor Vc

Izgradnja tunela Prenj počinje iduće godine, 2027. planiran završetak izgradnje autoceste na koridoru Vc

Izgradnja tunela Prenj počinje iduće godine, 2027. planiran završetak izgradnje autoceste na koridoru Vc
21.06.2020.
u 15:08
U naredna dva mjeseca trebala bi početi radovi na dionici Buna-tunel Kvanj, koja bi trebala biti završena 2022. godine, a godinu kasnije autocesta bi s juga došla do petlje Mostar jug,
Pogledaj originalni članak

Tunel Prenj najveći i nazahtjevniji objekt na autocesti na koridoru Vc trebao bi se početi graditi u drugoj polovici naredne godine, a izgradnja tog tunela koji će biti jedan od tri najduža u Europi planirano je da traje 6 godina, rekao je izvršni direktor Autocesta FBiH Adem Zolj, prenosi Hrvatski medijski servis

Kreditna sredstva u iznosu od 600 milijuna eura za izgradnju tunela Prenj već je osigurala Europska banka za obnovu i razvoj i Europska investicijska banka.

– Ovo je generacijski poduhvat, vrlo izazovan, zahtjevan, ne znamo što će nas sve dočekati u utrobi Prenja, možda će tamo biti jezera, pa ćemo možda morati graditi i neki most, ali sadašnja je procjena da će izgradnja “kralja”, kako smo prozvali tunel Prenj, trajati 6 do 7 godina, kazao je Zolj.

U tom razdoblju, dakle do 2027.odnosno 2028. godine trebala bi, prema riječima Zolja, biti završena kompletna izgradnja autocesta kroz Bosnu i Hercegovinu duge 335 kilometara od Bijače na jugu do Svilaja na sjeveru, na paneuropskom koridoru Vc.

Na jugu, u Hercegovini trenutno se izvode radovi na dvije dionice; Zvirovići ( kod Međugorja)- Počitelj dugoj 10, 5 kilometara, te mostu Počitelj preko rijeke Neretve dugom blizu 1000 metara i visokom 100 metara, koji bi trebali biti završeni do kraja 2022., te dionici Počitelj- Buna, dugoj 7,2 kilometra, koja će biti gotova za tri do četiri mjeseca.

U naredna dva mjeseca trebala bi početi radovi na dionici Buna-tunel Kvanj, koja bi trebala biti završena 2022. godine, a godinu kasnije autocesta bi s juga došla do petlje Mostar jug, koja će se nalaziti u blizini Zračne luke.

Na sjeveru Hercegovine, odnosno na granici Hercegovine i Bosne, već dva mjeseca probija se tunel Ivan, a za dva mjeseca bit će izabran izvođač za 7 km dugu dionicu Tarčin- Tunel Ivan. 

U proljeće 2022. planiran je završetak izgradnje te dionice i tunela Ivan čime će autocesta stići do Bradine. Za dionicu Bradina- Ovčari kod Konjica dugu 11 km, prema riječima izvršnog direktora Autocesta FBiH radit će se novi projekat budući je došlo do promijene trase.

U središnjem dijelu privode se kraju radovi na iznimno zahtjevoj dionici autoceste Zenica jug- Zenica sjever, do Vranduka duge 11 kilometara, koja bi trebala biti otvorena krajem studenog ove godine.

U međuvremenu je ugovorena izgradnja još dvije dionice Vranduk- Nemila i Nemila-Poprikuše odnosno Žepče jug s tim da se dionica do Nemile planira završiti do ljeta 2022. godine.

Za dionicu Putnikovo Brdo, odnosno Doboj Jug- Medakovo dugu 8 kilometara, također je osigurana 60 milijuna eura kreditnih sredstava od EBRD i u ovoj godini bit će raspisan natječaj za izgradnju te dionice, a trenutno se projektiraju dionice Medakovo- Žepče sjever i Žepče sjever – Žepče jug. Kada projektiranje završi planira se raspisati tender za obje ove dionice koje su ukupne dužine 35 kilometara.
 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.