Jadransko- jonska autocesta u prijedlogu Prostornog plana Federacije Bosne i Hercegovine za razdoblju od 2008. do 2028., koji je usvojio Zastupnički dom Parlamenta Federacije BiH, tretirana je u pogavlju "Sustav prometa i veza", potvrđeno je Feni iz Federalnog ministarstva prostornog uređenja.
U prijedlogu Prostornog plana Federacije BiH planirana Jadransko-jonska autocesta, kao međunarodni infrastrukturni objekt, omogućila bi kvalitetniju vezu sedam država "Jadransko-jonske inicijative" (Italije, Slovenije, Hrvatske, BiH, Crne Gore, Albanije i Grčke). Susjedne države su definirale trasu te autoceste, koja je kroz Hrvatsku većim dijelom i izgrađena.
Na razini državnih ministarstava Bosne i Hercegovine i Crne Gore dogovoreno je da, imajući u vidu veliki strateški značaj tog projekta, što prije bude usklađena dinamika i da se intenzivira realizacija.
Iz Federalnog ministarstva prostornog uređenja navode da je mogući koridorski pravac Jadransko-jonske autoceste na teritoriju Federacije BiH razmatran u okviru "Prostorno-prometne studije cestovne mreže Hercegovačko - neretvanske županije" iz 2006.
Od granice s Republikom Hrvatskom, Bijača - Zvirovići do čvorišta Počitelj, planirana trasa se poklapa s trasom autoceste na Koridoru Vc, a dionica autoceste Bijača - Zvirovići je izgrađena i u uprabi. U nastavku, planirana trasa se pruža pravcem Hutovo - Zavala - Trebinje, prolazeći sjeverno od parka prirode "Hutovo blato".
Iz Federalnog ministarstva prostornog uređenja ističu da bi Jadransko-jonskim koridorom bio pojačan geoprometni značaj krajnjeg juga Federacije Bosne i Hercegovine i izlaza na more, što bi pospješilo njegov razvoj, posebno Mostara kao značajnog regionalnog središta.
Pojašnjavaju da je, iako se radi o međudržavnom infrastrukturnom objektu, planiranje i korištenje zemljišta radi njegove realizacije u nadležnosti entiteta, te je u tijeku izrade Prostornog plana Federacije BiH vršeno njegovo usuglašavanje s Prostornim planom Republike Srpske.
Entitetska točka konekcije trase koridora Jadransko-jonske autoceste nije usuglašena, što bi trebao biti predmet razmatranja Ministarstva komunikacija iprometa Bosne i Hercegovine u suradnji s nadležnim entitetskim ministarstvima