Kraj zagrebačkog simbola: Počeo je gubiti svoj najveći prihod, a onda ga je 'ubio' COVID

Kraj zagrebačkog simbola: Počeo je gubiti svoj najveći prihod, a onda ga je 'ubio' COVID
01.09.2024.
u 09:39
Pogledaj originalni članak

Dragulj jugoslovenske arhitekture koji je poslužio i kao kulisa za snimanje filmova i serija koje iziskuju ugođaj “socijalističkih godina” poput “Crno bijelog svijeta” i “Dnevnika velikog Perice” danas izgleda neprepoznatljivo. Od Motela Plitvice ostali su samo obrisi, a na zagrebačkoj obilaznici niknut će nešto novo.

Motel Plitvice sagrađen je 1984. kao prvo pravo odmorište na Hrvatskim autocestama. Izgradnja motela je započela u prosincu 1983. kada je miješalica za beton Industrogradnje u iskopanu rupu ispustila prvi kubik, a Aleksandar Varga, tadašnji gradonačelnik, je tom prilikom otvorio radove na turističkom kompleksu Lučko. Vrijednost radova je bila procijenjena na 680 milijuna dinara. Investitori projekta su bili Nacionalni park Plitvička jezera, INA te tadašnja Samoupravna interesna zajednica za ceste SR Hrvatske.  Motel su projektirala dva poznata arhitekta Zdravko Bregovac i Ivan Piteša čiji su neki od najznačajnijih projekata: Tržnica Utrina, preuređenje Dolaca, uređenje interijera Muzeja Mimara te gradnja Ciboninog tornja.

U srpnju 1984. u ovo odmaralište dolaze prvi gosti, a s vremenom je postalo kultno mjesto putnika, svraćali su i njega i Zagrepčani u potrazi za dobrom janjetinom te se pravile fešte za vjenčanja, krizme i druge prilike. Kapacitet motela je 156 postelja, a uz njega je bila smještena i benzinska pumpa, dva caffe bara sa zalogajnicom i trgovinom. U sklopu kompleksa nalazio se i autokamp koji je mogao ugostiti i 122 kamp prikolice ili šatora uz jedan sanitarni čvor. A sve do 2023. godine i otvaranja kampa u Rakitju bio je to jedini takav kamp u Zagrebu i okolici.

 Atraktivnosti je doprinosila i “pasarela” odnosno pješački most preko autoputa, jedini te vrste u Hrvatskoj, s kojeg se pružao pogled na promet na autocesti, a koji je omogućavao dolazak gostiju iz oba smjera auto ceste. U svojim najboljim danima tvrtka je zapošljavala je gotovo 400 ljudi.

Kompleks odmorišta je prvih godina odlično poslovao, a jedan od problema s kojima se susreo u posljednje vrijeme bio je sve manji broj vozača koji bi odmor potražili u Motelu. Nekada su baš vozači donosili najveći prihod jer su im prijevozničke tvrtke plaćale noćenje i hranu u motelu, međutim s vremenom su one počele vozačima isplaćivati dnevnice tako da je većina njih odabirala spavanje u svojim kamionima. Stanje je pogoršala pandemija COVID-a kada je motel bio korišten kao svojevrsna karantena za vozače teretnih vozila u tranzitu, a na početku pandemije je zatvoren restoran Plitvička kuća koji od tada više nije u funkciji. Te su 2020. godine poslovni prihodi značajno pali. Valja napomenuti kako je krajem veljače 2022. godine ovo odmaralište postao i utočište za izbjeglice pobjegle od ratnih strahota iz Ukrajine.

Naime, 1996. godine  donesen je Zakon o cestama pa je Motel bio dužan Hrvatskim autocestama plaćati naknadu za korištenje objekta.  Iz HAC-a pak tvrde kako Motel Plitvice nikada Hrvatskim autocestama nije htio plaćati propisanu naknadu za korištenje objekata i površina koje istima služe niti sklopiti ugovor kojim bi se regulirali odnosi u predmetu korištenja cestovnog zemljišta, u razdoblju kada je zakonski bilo dozvoljeno izravno ugovaranje s postojećim korisnicima. Pa su Hrvatske autoceste svoja potraživanja odlučile ostvarivati sudski.

Zbog dugotrajnosti parničnih postupaka, zatezne kamate su i premašile glavnicu te je postalo gotovo nemoguće jednostavno podmiriti obvezu. Iz HAC-a su u siječnju ove godine poručili kako je Motel Plitvice d.o.o. u predstečajnom postupku te da postignut sporazum o podmirenju financijskih obveza koje to društvo ima prema njima. HAC je tako odlučio srušiti motel i na tom mjestu  izgraditi novi ugostiteljski objekt, parkirališta za terenska vozila te sadržaja potrebnog i prilagođenog vozačima istih, a  planira se i postavljanje elektropunionica. Srušena je i prepoznatljiva staklena pasarela koja je omogućivala pješacima da prelaze s jednog kraja autoceste na drugi, a stotinjak metara sjevernije predviđa se izgradnja novog nadvožnjaka.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.