Nakon jučerašnje avionske nesreće kod Mostara, u kojoj je smrtno stradalo pet osoba, Rusmir Kurić, magistar zrakoplovstva i zrakoplovni konstruktor kazao je za Klix.ba kako je ova tragedija po svim obilježjima vrlo slična nesreći koja se dogodila u Banjoj Luci prije pet godina, kada je također izgubljeno pet mladih života.
Podsjećamo, u padu sportskog aviona u svibnju 2012. godine smrtno je stradao pilot, jedan padobranski instruktor i tri osobe koje su trebale skočiti padobranom. Nesreća se desila u laktaškom naselju Trn kod Banje Luke.
"U svibnju se 'budi' interes za organizacijom raznih zrakoplovnih manifestacija, koje po pravilu nisu odobrene od strane BHDCA, i ako su odobrene ne provodi se njihov nadzor u cilju preveniranja da do ovakvih nesreća ne dolazi. Ministarstvo prometa i veza 'brzo' djeluje post festum nakon što se tragična nesreća dogodila i kako ministar Jusko kaže 'formira istražno povjerenstvo u roku od 30 minuta", ali preventivno nažalost nikako", smatra Kurić.
Dodaje da je teško zamisliti da bilo gdje u svijetu avion star 46 godina obavlja panoramske letove.
"Kod nas je to najnormalnija stvar. U BiH zrakoplovstvu nenormalno je normalno", naglašava Kurić.
"Je li deset mladih života tragično izgubljenih u BiH u zadnjih pet godina, dovoljna cijena da se svi dozovemo pameti, i da zrakoplovstvo postane vodeća oblast našeg društva po pitanju tehnološkog napretka, poštovanja propisa, koji su u svijetu zrakoplovstva napisani u krvi svih prethodnih tragičnih događaja, da bez straha za njihove živote puštamo svoju djecu da sa svojim dječijim idolima pilotima osjete svu ljepotu leta u najnaprednijim tehnološkim strojevima. Krajnje je vrijeme reći 'ne' amaterizmu u profesionalnim BiH zrakoplovnim organizacijama i agencijama. Reći 'ne' improvizacijama po pitanju korištenja zrakoplova registriranih u BIH registru za privatnu uporabu u komercijalne svrhe. Jer cijena koju plaćamo je previsoka", naglasio je Kurić.
On dalje naglašava kako istrage o ovakvim nesrećama obično završe bez nekih konkretnih zaključaka. Kako kaže, njemu još nije jasno ni što je istraga o nesreći u Banjoj Luci pokazala.
"Kada je u pitanju ova nesreća, najvažnije je istražiti uvjerenje o plovidbenosti aviona, kad je izdano te kad je izvršen remont motora. Na komercijalnim letovima remont bi se trebao obaviti svakih sedam godina, a za privatne potrebe BHDCA je dala čak i neka odstupanja prema kojima je remont dozvoljen svakih 20 godina, što je zaista neprihvatljivo", pojasnio je Kurić za Klix.
U nesreći koja se dogodila jučer u poslijepodnevnim satima pri padu malog aviona smrtno je stradao i instruktor Ivan Karačić, koji je upravljao avionom.
"To je bio čovjek s izuzetno velikim iskustvom. Jedva sam čekao svibanj da pustim svoje dijete da leti s nekim od mojih kolega, ali sads strahujem od svega", istaknuo je Kurić.