Iako je pandemija, ali i kriza prouzročena ratom u Ukrajini značajno poremetila i tržište autoindustrije, u prošloj je godini u Bosni i Hercegovini ipak zabilježen veći uvoz automobila nego u 2021. godini, što pokazuju i podaci Uprave za neizravno oporezivanje, piše Večernji list BiH.
Najskuplji automobil
Kako pokazuju podaci Uprave za neizravno oporezivanje BiH, bh. građani su lani kupili vozila u vrijednosti od 799,194.426 KM. Za uvezene automobile plaćeno je i 164,080.800 maraka uvoznih davanja, piše Faktor. Naime, u 2021. godini državljani BiH kupili su automobile u vrijednosti od 694,908.005 KM, što znači da je u 2022. godini kupljeno uvezenih automobila za čak više od 100 milijuna maraka. Od 1. siječnja do 31. prosinca 2022. godine ukupno su uvezena 55.224 automobila, od kojih 8891 novi i 46.333 rabljena.
Najskuplji automobil koji je uvezen u BiH u 2022. godini je Ferrari F8 Tributo, za koji je vlasnik izdvojio više od pola milijuna maraka. Naime, njegova cijena je 432.144 marke i za njega je vlasnik platio i 73.508 konvertibilnih maraka uvoznih davanja. U prošloj je godini u Bosnu i Hercegovinu uvezeno samo 70 električnih automobila.
Godinu dana ranije, točnije u 2021. godini, bosanskohercegovački građani kupili su automobile u vrijednosti od 694,908.005 maraka, rečeno je ranije iz Uprave za neizravno oporezivanje Bosne i Hercegovine. Naime, od 1. siječnja do 1. prosinca 2021. godine ukupno je uvezeno 50.060 automobila, među kojima 6800 novih i 43.260 rabljena. U istom razdoblju 2020. godine uvezeni su automobili u vrijednosti od 566,207.591 (6176 novih i 31.083 rabljena vozila). U Bosnu i Hercegovinu u tom je razdoblju uvezeno 388 hibridnih vozila te samo 44 električna automobila. Najskuplji automobil koji je uvezen u Bosnu i Hercegovinu u 2021. godini bio je Ferrari F142, za koji je izdvojeno nevjerojatnih 572.717 maraka.
Naime, on je plaćen 489.457 maraka i za njega je vlasnik platio 83.260 KM uvoznih davanja. Na drugom mjestu najskupljih uvezenih automobila je Lamborghini Urus 636, koji je plaćen 426.664,32 KM bez uvoznih davanja, rečeno je iz Uprave za neizravno oporezivanje.
Starost vozila
Iako se u Bosni i Hercegovini, što pokazuju i podaci, iz godine u godinu uvozi sve više automobila, vozni park bh. građana jedan je od najstarijih u Europi. Prosječna starost motornih vozila u BiH nešto je iznad 16 godina, s tim da ih je oko 45 posto starije od 21 godine, a više od 87 posto voznog parka starije je od 12 godina. Također, broj vozila starijih od 25 godina još uvijek čini gotovo petinu ukupnog voznog parka, dok broj vozila s Euro 3 i Euro 4 motorom čini više od polovine ukupnog broja registriranih motornih vozila. Od ukupnog broja registriranih motornih vozila u BiH, 0,91 posto su registrirana nova vozila koja su kupile fizičke ili pravne osobe u 2021. godini.
Pokazali podaci Uprave za neizravno oporezivanje