MOSTAR

Mediji trebaju promovirati turizam istinitim i pouzdanim informacijama

Mediji trebaju promovirati turizam istinitim i pouzdanim informacijama
19.09.2024.
u 13:43
Pogledaj originalni članak

Na prvom panelu konferencije "Mediji i turizam", koju organiziraju Federalna novinska agencija (FENA) i Turistička zajednica Hercegovačko-neretvanske županije (HNŽ), predstavnici novinskih agencija govorili su o važnosti kvalitetne i ustrajne promocije turizma u medijima.

Panel ''Uloga medija u popularizaciji turističkih destinacija'' moderirao je glavni urednik Federalne novinske agencije (FENA) Dejan Jazvić, a na panelu su govorili direktor Fene Elmir Huremović, direktorica Hrvatske izvještajne novinske agencije (HINA) Branka Vojvodić, glavni tajnik Europske alijanse novinskih agencija (EANA) Alex Giboi te zamjenik direktora za međunarodno poslovanje talijanske novinske agencije ANSA Rodolfo Cardarelli.

U svojoj uvodnoj riječi, direktor Fene Elmir Huremović naglasio je važnu ulogu medija u objavljivanju vjerodostojnih priča i promicanju istinitih informacija o turističkim destinacijama.

- Mediji mogu učiniti puno u promociji turizma i promociji destinacija u Bosni i Hercegovini. Fena će rado biti pokretačka snaga za objavljivanje takvog sadržaja kako bi zainteresirali i druge medije. Nastavit ćemo promovirati i podržavati razvoj turizma i učiniti što je moguće više – poručio je Huremović.

Pozvao je turističke radnike i agencije na veću suradnju s medijima kako bi se zajedno radilo na promicanju domaćih destinacija.

Direktorica Hine Branka Vojvodić istaknula je kako Hrvatska već ima zavidnu poziciju na turističkoj mapi, ali i upozorila na izazove s kojima se susreće zbog prevelike ovisnosti o turizmu.

- Turizam donosi mnoge prednosti, ali i izazove - rekla je Vojvodić, naglašavajući da Hina objavljuje veliki broj vijesti o turizmu, godišnje oko tisuću vijesti, te je pozvala na odgovorno izvještavanje koje ističe stvarne vrijednosti turističke ponude.

Alex Giboi, glavni tajnik EANA-e, podijelio je iskustva o tome kako mediji mogu igrati ključnu ulogu u promociji turizma kroz vjerodostojno izvještavanje.

- Promoviranje turizma mora biti temeljeno na pouzdanim informacijama - istaknuo je, navodeći primjere Rumunjske, gdje je suradnja s nevladinim organizacijama i kulturnim institucijama bila ključna za promociju turizma.

Osvrnuo se i na to da je rumunjska novinska agencija snimila i video dokumentarac u partnerstvu s turistom iz Irske koji je putovao Rumunjskom, promovirao je i istraživao.

- Na kraju je ostao i živjeti u Rumunjskoj. Taj dokumentarac od tri serije ima 2,6 milijuna pregleda na YouTubeu. Time smo promovirali i vlastiti sadržaj, ali smo stvorili i korist za vlastitu državu. Na kraju je sve na vama samima. Važno je fokusirati se na pozitivne ishode – smatra Giboi.

Rodolfo Cardarelli iz ANSA-e osvrnuo se na specifičnosti talijanskog turističkog sektora, istaknuvši da se mediji u Italiji natječu za pozornost turista i promoviraju turizam kao robu. Kako je dodao, Italija je posebna zemlja kada je u pitanju turizam koji je veliki dio međunarodnog ugleda te zemlje. On navodi da mnogi neće za Italiju reći da dobro upravlja, na primjer, tvornicama čelika, ali se ova zemlja gotovo uvijek povezuje s hranom, modom i turizmom.

- Mi stoga imamo neku vrstu robne razmjene. Organiziramo događaj, pozovemo novinare, financiramo događaj i onda možemo biti sigurni da ćemo dobiti dobre izvještaje o turizmu u našoj zemlji – pojasnio je Cardarelli.

Konferencija je nastavljena drugim panelom ''Medijska komunikacija turističke ponude" na kojem je uvodničar i moderator menadžer za komunikacije USAID Turizam Gorčin Dizdar, dok na panelu sudjeluju potpredsjednik Gospodarske komore FBiH Marko Šantić, direktorica Turističke zajednice Grada Tuzla Amra Jaganjac, direktorica Pino Nature Hotela i agencije Relax Tours  Aida Terzić te direktor Zračne luke Mostar Marko Đuzel.

Organizatori konferencije ''Mediji i turizam'' očekuju da će zaključci panela pridonijeti boljoj suradnji između medija i turističkih aktera u regiji, te pomoći u daljnjoj promociji turističkog potencijala Bosne i Hercegovine.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.