Nova knjiga profesora Bože Skoke "Strateško komuniciranje država"

Monumentalno djelo o brendiranju države i međunarodnim odnosima

Monumentalno djelo o brendiranju države i međunarodnim odnosima
01.02.2022.
u 16:00
Skoko je jedan od prvih stručnjaka na našim prostorima koji se znanstveno počeo baviti fenomenom nacionalnog brendiranja
Pogledaj originalni članak

"Strateško komuniciranje država" nova je knjiga redovitog profesora Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu i gostujućeg profesora Sveučilišta u Mostaru te jednoga od vodećih hrvatskih komunikacijskih stručnjaka dr. sc. Bože Skoke, piše Večernji list BiH. Riječ je o monumentalnom izdanju na 850 stranica posvećenom državi kao komunikacijskom subjektu međunarodnih odnosa, odnosno javnoj diplomaciji, nacionalnom brendiranju i međunarodnim odnosima s javnošću, suvremenim disciplinama koje povezuju diplomaciju i marketing, a koji sve više utječu na ugled država u međunarodnim odnosima, a time i na njihove gospodarske i političke uspjehe.

Dva dijela

Knjiga je podijeljena u dva dijela. Prvi dio (autorski) posvećen je teoriji i praksi javne diplomacije, nacionalnog brendiranja i međunarodnih odnosa s javnošću, dok se drugi dio (urednički) odnosi na područja primjene i hrvatska iskustva, o kojima piše dvadesetak vodećih hrvatskih stručnjaka specijaliziranih za pojedina područja strateškog komuniciranja država. Nakladnik knjige je Synopsis (Zagreb - Sarajevo), a sunakladnici Plejada i Edward Bernays visoka škola za komunikacijski menadžment iz Zagreba. Ovaj sveučilišni udžbenik, odnosno znanstvena monografija, na izniman način objedinjuje suvremena teorijska i praktična znanja vezana uz državu kao komunikacijski subjekt u međunarodnim odnosima, uz mnoštvo slikovitih primjera, studija slučaja i svjedočanstava ljudi koji su sudjelovali u strateškim komunikacijskim projektima za države. Neke od tema kojima se knjiga bavi su: koncept zemlje podrijetla, meka moć, nacionalni identitet i imidž, interkulturna komunikacija, javna, gospodarska i kulturna diplomacija, međunarodni odnosi s javnošću, globalni mediji, nacionalno brendiranje, nositelji strateškog komuniciranja država, potom uloga kulture, kreativne industrije, turizma, sporta, načina života, lidera i gastronomije u promociji država te razvoj hrvatske javne diplomacije...

Uz izniman dizajn i grafičko uređenje, knjiga je uistinu jedinstvena jer donosi sveobuhvatan pregled teorijskih pristupa i koncepata posvećenih ovom interdisciplinarnom području novijeg datuma te originalan vlastiti prinos autora u razumijevanju tog fenomena i kreiranju novog modela upravljanja nacionalnim identitetom i imidžom u svrhu postizanja međunarodnog ugleda. Knjiga donosi i studije slučaja te primjere dobre prakse iz cijelog svijeta. Tako ćete moći detaljno čitati o razvoju američke javne diplomacije; o izgradnji imidža Francuske kroz kulturu; o ulozi britanskih institucija u promjeni percepcije Velike Britanije te ulozi Tonyja Blaira u stvaranju "cool" Britanije i genijalnoj kampanji GREAT… Moći ćete otkriti tajnu popularnosti skandinavskih država – Švedske, Finske, Danske i Norveške, ali i kako je Estonija promijenila imidž iz postsovjetske tranzicijske republike u uspješnu nordijsku zemlju. Detaljno je istražen i razvoj brenda Španjolske… U knjizi svoja iskustva izgradnje brenda Katara opisuje bivši ministar kulture te uspješne arapske države, a bivši šef danske javne diplomacije dijeli tajne vezane uz upravljanje kriznom komunikacijom u arapskom svijetu nakon objavljivanja karikatura proroka Muhameda… Knjiga donosi i detaljnu analizu pokušaja izgradnje brenda Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine te Srbije.

Partizani i nesvrstani

U drugom dijelu knjige možete pronaći priloge vodećih hrvatskih i svjetskih stručnjaka, koji pišu o primjeni strateškog komuniciranja u praksi (kao što su: sportska diplomacija, kulturna diplomacija, gastro diplomacija, uloga načina života u stvaranju nacionalnog brenda, značaj dizajna nacionalnih simbola, utjecaj lidera na imidž zemlje, obavještajno djelovanje kao krinka javne diplomacije i sl.). U drugom dijelu nalazi se i detaljna analiza razvoja javne diplomacije na području hrvatske, od doba renesanse, preko vremena Stjepana Radića koji je bio svjestan uloge stranih novinara, Drugog svjetskog rata i Titove Jugoslavije, odnosno vremena snimanja partizanskih filmova i suradnje s nesvrstanima, pa sve do stvaranja hrvatske diplomacije, uloge dijaspore u lobističkim naporima i naših dana kad je bivša hrvatska predsjednica Kolinda Grabar Kitarović pokušala definirati suvremeni hrvatski brend. Gostujući autor u tom dijelu Skokine knjige, među ostalim, i hrvatski je ministar vanjskih i europskih poslova dr. sc. Gordan Grlić Radman, koji piše o počecima hrvatske diplomacije i svojoj ulozi u lobističkim naporima za hrvatsko priznanje u Švicarskoj. Toliko iscrpnih podataka o ovoj jedinstvenoj temi na jednom mjestu uistinu je bogat dar hrvatskoj akademskoj zajednici, diplomaciji, komunikacijskim stručnjacima, ali i svima onima koje zanima ova atraktivna problematika. Sve to ovaj sveučilišni udžbenik čini cjelovitim, nezaobilaznim i jedinstvenim u razumijevanju i primjeni strateškog komuniciranja država. A valja naglasiti kako je ovo prvi udžbenik posvećen fenomenu država kao komunikatora u međunarodnim odnosima, odnosno strateškom komuniciranju država, u ovom dijelu Europe, a po pristupu i načinu prezentacije sadržaja jedinstven je i u globalnim okvirima.

Zanimljivo je kako je pogovor prvom dijelu knjige napisao profesionalni diplomat i bivši ministar vanjskih poslova Davor Ivo Stier, a drugom akademik sa Sveučilišta u Edinburghu Igor Rudan. Recenzenti su prof. dr. sc. Zoran Tomić, rektor Sveučilišta u Mostaru, prof. dr. sc. Igor Vidačak, profesor međunarodnih odnosa na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu te prof. dr. sc. Doris Peručić, profesorica na području turizma na Edward Bernays visokoj školi za komunikacijski menadžment u Zagrebu. Knjiga je odlukom Senata Sveučilišta u Zagrebu priznata kao sveučilišni udžbenik, a potporu njezinu tiskanju dala je njemačka zaklada "Hans Seidel Stiftung", koja će zajedno s Edward Bernays visokom školom biti domaćin zagrebačke promocije 15. veljače. Planirana je potom promocija i u Mostaru.

Budući da poznati britanski teoretičar brendiranja država Simon Anholt piše kako je upravljanje nacionalnim identitetom i imidžom postala primarna vještina vlada u 21. stoljeću, onda je ova knjiga uistinu jedinstvena, korisna i svima nama prijeko potrebna. Inače, Skoko je jedan od prvih stručnjaka na našim prostorima koji se znanstveno počeo baviti fenomenom nacionalnog brendiranja. U protekla dva desetljeća, uz svoju karijeru u praksi odnosa s javnošću kao partner u vodećoj hrvatskoj PR agenciji Millenium promocija i sveučilišnu karijeru na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, objavio je sedam knjiga.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.