Ovih je dana užurbano na najvećem mostu na koridoru Vc - mostu Počitelj

Foto: Most Počitelj u prometu do ljetne sezone, autocesta je već stigla nadomak Mostara

08.02.2024.
u 14:06
Pogledaj originalni članak

Ovih dana užurbano je na najvećem mostu na koridoru Vc - mostu Počitelj, koji sjeverno od Čapljine premošćuje smaragdnu ljepoticu Neretvu, a koji svojom kolosalnom izvedbom privlači pozornost svih onih koji putuju smjerom prema Mostaru ili od Mostara. Nakon stručne procjene kako na najučinkovitiji način riješiti određene nedostatke koji su se pojavili na dijelu mosta, na teren su izašli radnici koji su već u dobroj mjeri završili svoju zadaću. Iz JP Autoceste Federacije BiH potvrdili su jučer kako je na mostu Počitelj završeno otklanjanje nedostataka polja 4, a uskoro će se nastaviti s otklanjanjem nedostataka i na preostalim zahvaćenim dijelovima rasponske konstrukcije. Time se most vraća u projektirano stanje, što znači da će imati istu nosivost, uporabljivost i trajnost kao što je predviđeno glavnim projektom.

Završni radovi

Paralelno s radovima otklanjanja nedostataka rade se i pripreme za postavljanje ograda, prijelaznih naprava te pripreme za izvođenje preostalih završnih radova. Prema predviđenoj dinamici, ovi radovi bi trebali biti završeni u svega nekoliko mjeseci, a kompletan most do početka ljetne sezone.

Time će ovaj dio BiH dobiti ključni infrastrukturni objekt koji će biti strateški važan kada govorimo o nastavku prometnog uvezivanja modernom autocestom prema Mostaru, a u tom kontekstu valja podsjetiti kako je most dio većeg mozaika koji uključuje dionicu od Počitelja pa do Zvirovića, dužine od oko 11 kilometara, odnosno do onoga dijela autoceste koji je već ranije izgrađen. S druge pak strane, prema Mostaru, već je ranije završena dionica Buna – Počitelj u dužini od 7,2 kilometra, koja će okončanjem radova na mostu Počitelj, kao i dionici od Zvirovića, moći biti stavljena u funkciju. Drugim riječima, jednim potezom Hercegovina će dobiti više od 18 kilometara nove autoceste, a u praksi vozači mogućnost da se suvremenim prometnim koridorom voze od granice s Hrvatskom pa sve do južnih prigradskih naselja Mostara. Ekonomske koristi prometnog uvezivanja prilično su jasne i kada se sagleda značaj koridora u europskim razmjerima, a bit će i još jasnije nakon što uskoro krene realizacija izgradnje preostalih dionica u ovom dijelu BiH. Naime, u nekoliko idućih mjeseci radovi bi trebali početi od petlje Mostar sjever do Bune, čime će u izgradnji biti blizu 30 novih kilometara autoceste kroz Hercegovinu. Pritom svakako treba ukazati i na jasnu financijsku podršku europskih institucija, pa je tako nedavno potpisan ugovor o kreditiranju dionice Mostar sjever -Mostar jug.

Tehnički detalji

Tehnički podaci pak jasno govore o složenosti izgradnje na jugu, koja je pak uvjetovana zahtjevnim geografskim specifičnostima. Poddionica Počitelj – Zvirovići dio je dionice Počitelj – Bijača. Duga je 11,07 kilometara i podijeljena je na dva LOT-a. U LOT-u 1 su značajni objekti: petlja Počitelj s naplatnim mjestom i pristupnim prometnicama, tunel Počitelj (L = 1200 m), tri vijadukta ukupne dužine 250 m i otvorena trasa. LOT 2 je most Počitelj dužine 980 m. Most Počitelj je kontinuirani prednapeti armiranobetonski most sandučastog poprečnog presjeka, građen tehnologijom slobodne konzolne gradnje. Stupovi mosta su visoki 92, 97, 92, 91, 88 i 66 m.

LOT 1 obuhvaća trasu autoceste od početne stacionaže do mosta Počitelj i od mosta Počitelj do petlje Zvirovići. Veliki most Počitelj nije sastavni dio ovog LOT-a. Izvođač radova je China State Construction Engineering Corporation Limited (Kina). Izvođač radova za LOT 2 (most Počitelj) je konzorcij koji čine Azvirt Limited Liability Company (Azerbajdžan), Sinohydro Corporation Limited (Kina) i Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd. (Kina). Izgradnja poddionice Počitelj – Zvirovići financira se iz sredstava osiguranih u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Europskom investicijskom bankom (EIB) u visini od 100 milijuna eura i bespovratnim sredstvima Europske unije u visini od 5 milijuna eura, koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za zapadni Balkan (WBIF).

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.