Broj korisnika online plaćanja u BiH povećao se za 23 posto u odnosu na razdoblje prije izbijanja pandemije koronavirusa, pokazalo je ovogodišnje istraživanje Masterindex.
Online plaćanja koristi 69 posto ispitanika, od kojih 11 posto plaća online barem jednom tjedno, dok 36 posto koristi online plaćanja barem jednom mjesečno, piše Večernji list BiH.
Financijske navike
Masterindex, tradicionalno godišnje istraživanje financijskih navika i potreba aktivnih korisnika kartica u BiH, pokazalo je i da su muškarci za nijansu aktivniji online kupci od žena, 53 posto naspram 47 posto dok su, prema starosnoj strukturi, najaktivniji online kupci između 45 i 59 godina (30 posto), a slijede kupci u dobi između 25 i 34 godine (23 posto) te između 35 i 44 godine, njih 20 posto. Plaćanje debitnim, kreditnim i prepaid karticama pokazalo se kao prvi izbor prilikom plaćanja za 54 posto ispitanika, što dokazuje da se korisnici oslanjaju na brzinu, jednostavnost i sigurnost elektroničkih plaćanja, kao i da su ih prepoznali kao zdravstveno sigurniju opciju tijekom pandemije, priopćeno je iz tvrtke Mastercard.
U priopćenju se navodi da se na gotovinu prilikom dostave oslanja 41 posto ispitanika, a zanimljivo je da su m-banking aplikacije popularnije od i-bankinga kao opcija za plaćanje robe i usluga naručenih na internetu (21 posto naspram 14 posto).
Sigurnost online kupnje
Ravnateljica za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u Mastercardu Jelena Ristić rekla je da je potencijal za ekonomski rast domaćeg online tržišta ogroman i još nedovoljno iskorišten, imajući u vidu da 45 posto ispitanika kupuje isključivo na web-stranicama domaćih trgovaca, a još 34 posto njih kombinira lokalnu i stranu ponudu.
Prema njezinim riječima, edukacija svih tržišnih čimbenika bit će značajnija nego ikada.
Da se potrebe potrošača sve više sele u online okružje, govore i podaci da gotovo polovina ispitanika odjeću kupuje preko interneta, mjesečne račune online plaća njih 40 posto, a po četvrtina ispitanika preko interneta naručuje kozmetiku i elektroničke uređaje, ističe se u priopćenju.
Autodijelove online naručuje 17 posto ispitanika, dok devet posto građana u BiH ima pretplate na digitalne streaming servise kao što je Netflix. Masterindex otkriva kako je polovina ispitanika u potpunosti uvjerena u sigurnost online kupnje. •