Istraživanje

Na internetu češće kupuju žene, a najtraženiji su odjeća, torbice i nakit

Foto: Pixabay
Na internetu češće kupuju žene, a najtraženiji su odjeća, torbice i nakit
07.05.2023.
u 09:06
Pogledaj originalni članak

Preko interneta u Bosni i Hercegovini najčešće se kupuju odjeća, obuća, torbice i nakit, a najčešći prodavači za koje se kupci odlučuju su oni s domaćeg terena. Kupci su češće žene. Prema podacima iz publikacije "Uporaba informacijsko-komunikacijskih tehnologija u Bosni i Hercegovini", koja je izrađena na temelju istraživanja koje je provela Agencija za statistiku Bosne i Hercegovine, raste broj onih koji se, umjesto klasične kupnje odlaskom u trgovinu, odlučuju za dostavu na kućni prag, piše portal Večernjeg lista BiH.

 
Kada je riječ o vremenskom okviru u kojem su korisnici interneta kupovali, odnosno naručivali robu ili usluge na internetu, 32,5 posto internetskih korisnika obavilo je kupnju, odnosno narudžbu u posljednja tri mjeseca od prikupljanja podataka za istraživanje, 10,6 posto prije više od tri mjeseca (manje od 1 godine), a 5,8 posto prije više od godinu dana. Istraživanje pokazuje i kako postoje korisnici na internetu koji nikad nisu kupovali ili naručivali robu ili usluge putem interneta, a takvih je 51,1 posto. Osobe koje su kupile, odnosno naručile robu ili usluge na internetu u posljednjih 12 mjeseci od prikupljanja podataka za istraživanje bilo je 43,1 posto, što je porast od 10,5 posto u odnosu na 2021. godinu. Pojedinci su najčešće naručivali proizvode ili usluge na internetu u posljednja tri mjeseca od prikupljanja podataka: odjeća (uključujući sportsku odjeću), obuća ili pribor (npr. torbice, nakit) - 52,7 posto; namještaj, kućni pribor - 23,2 posto; računala, tablete, mobilne telefone ili dodatnu opremu - 18,1 posto; sportsku opremu (osim sportske odjeće) - 18 posto; hranu ili piće iz prodavaonice ili dostavu gotovih jela - 16,7 posto; dostavu iz restorana, lanaca brze hrane, ugostiteljske usluge - 14,5 posto; zatim potrošačku elektroniku (npr. televizori, stereouređaji, kamere) ili kućanske uređaje (npr. perilica za rublje) - 13,8 posto. Kada je riječ o kupnji pojedinačnih proizvoda, analiza ispitanika prema spolu pokazala je da je 45,9 posto osoba muškog spola, a 59,6 posto ženskog spola na internetu kupovalo odjeću (uključujući sportsku odjeću), obuću ili pribor (npr. torbice, nakit). Žene također češće koriste internet za naručivanje hrane. - Hranu ili piće iz prodavaonice ili dostavu gotovih jela preko interneta naručivalo je 15,8% osoba muškog spola, a 17,7% ženskog. Bicikle, mopede, automobile ili druga vozila ili njihove rezervne dijelove na internetu je naručivalo 17,9% osoba muškog spola, a 7,7% ženskog spola - navodi se u ovom istraživanju. Ono pokazuje i da je 76% ispitanika koji su naručivali robu preko interneta u posljednja tri mjeseca prije početka istraživanja robu naručivalo od domaćih trgovaca.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.