Nakon što je završeno 11 kilometara Zeničke zaobilaznice, koja još nije puštena u promet, nastavljeni su radovi na gradnji dvije poddionice autoputa kod Zenice vrijednosti 136 milijuna eura, a novih desetak kilometara trebalo bi biti izgrađeno na ljeto 2022. godine. Radi se intenzivno, grade se buduće trase autoputa kroz Vrandučku kotlinu. Na 5,3 kilometra podionice Vranduk – Ponirak naziru se obrisi dva mosta, tri vijadukta, probijaju cijevi tunela Vranduk. Inžinjerska rješenja i građevinski zahvati uvjetovani su stanjem na terenu. - Imamo dvije osnovne geološke formacije: Neogeni bazen u prostoru Sarajeva i Zenice i ovaj jursko-kredni fliš Vrandučke klisure. Svakih 15-20 metara promjena je geoloških uvjeta. Sve je to nabrano i u tijesnom prostoru – objašnjava Ahmed Mušija, predstavnik investitora JP Autoceste FBiH, javlja Hayat. Na radilištima svakodnevno radi oko 500 radnika koje ni loši vremenski uvjeti proteklih mjeseci nisu ometali u gradnji izuzetno zahtjevnih objekata. Pandemija koronavirusa i komplicirani uvjeti za građevinare također nisu usporili planiranu dinamiku radova. - Svo vrijeme se radi. Imali smo manjih problema za nabavku opreme za slobodnu konzolnu gradnju koja nam je dolazila iz Kine, ali dodatnim angažmanom smo stigli i mostove ćemo napraviti u ugovorenom roku – ističe Marin Nikolić za FTV, voditelj radova na dionici Vranduk – Ponirak. Gradi se i na poddionici Ponirak – Vraca. Najzahtjevniji objekt je tunel Zenica, čije probijanje prate enormne količine podzemnih voda. Za gradnju autoputa kod Zenice karakteristika je postala promjena idejnih rješenja. Imamo velika neslaganja projekata i stvarnih geoloških i geotehničkih uslova, posebno na sektorima 1 i 7 trase, gdje je takva konfiguracija terena da je upitno hoće li se taj dio moći izvesti u skladu s projektima – naglašava Mušija.
Koridor Vc
Na novim dionicama autoceste svakodnevno radi oko 500 radnika: Evo kada će biti završene
Pandemija koronavirusa i komplicirani uvjeti za građevinare također nisu usporili planiranu dinamiku radova