Zabrinjavajući pokazatelji

Na popravni upućeno 728 učenika, 200-tinjak više nego lani

Na popravni upućeno 728 učenika, 200-tinjak više nego lani
18.07.2024.
u 15:44
Pogledaj originalni članak

Da osnovci u RS-u sve teže savladavaju lekcije iz matematike, fizike i jezičkih predmeta, pokazuju podaci Republičkog pedagoškog zavoda RS-a, prema kojima je ovog ljeta na popravni upućeno 728 učenika, što je 200-tinjak više u odnosu na lani. Zabrinjavajuća statistika je, tvrde stručnjaci, posljedica sve veće nezainteresiranosti djece za učenje, ali i preopterećenja nastavnika administrativnim poslovima, uslijed čega trpi nastava. Iz Zavoda kažu da je u školskoj 2023./2024. došlo do povećanja broja učenika upućenih na popravni ispit u odnosu na prethodno razdoblje. Statistika pokazuje da su u školskoj 2022./2023. na popravnom ispitu bila 534 učenika, a prethodne godine njih 655. - Najveći broj učenika upućen je na polaganje popravnih ispita iz matematike, fizike, srpskog i engleskog jezika. Prednjače učenici sedmih te osmog i devetog razreda - rekli su iz Zavoda. Predsjednik Aktiva osnovnih škola dobojske regije Ljubiša Blagojević kaže kako su radne navike učenika sve lošije i da je to glavni razlog povećanog broja učenika koji su upućeni na popravni ispit. - Učenik koji u današnje vrijeme ide na popravni, vjerujte da ne zna ništa, da dolazi u školu samo jer mora. Nastavni plan i program isti je kao i do sada, to nije sporno. Istina je da su učitelji nešto blaži prilikom ocjenjivanja i onda, kad djeca dođu u predmetnu nastavu, počinju problemi - rekao je Blagojević. Naveo je kako u školi na čijem je čelu od 1150 učenika nitko nije upućen na popravni ispit, s tim da će četiri učenika zbog negativnih ocjena ponavljati razred, a dvoje će, koji iz opravdanih razloga nisu redovito pohađali nastavu, polagati razredni ispit. - Učenici koji su izgubili godinu imali su zaključenu jedinicu iz 5-6 predmeta. Poduzeli smo sve mjere iz naše nadležnosti da to popravimo, ali nije bilo moguće. To su djeca koja uglavnom dolaze iz disfunkcionalnih obitelji, čiji su roditelji nezainteresirani za uspjeh svoje djece, ne žele surađivati sa školom. U sljedećoj školskoj godini planiramo formirati tim prosvjetnih stručnjaka u kojem će biti i roditelji i imat će zadatak razgovarati s djecom koja imaju loše ocjene te im pomoći da nađu način i prebrode probleme - objasnio je. Predsjednik Aktiva ravnatelja osnovnih škola u Semberiji Predrag Račanović kaže kako je izvođenje nastave na daljinu tijekom pandemija koronavirusa utjecalo na otežano obrazovanje djece i stjecanje znanja te da su loša postignuća učenika djelomično posljedica toga. - Jedan od razloga svakako je i nerad učenika. Djeca manje uče, to je definitivno. Dijelom je i do roditelja koji u ovom vremenu prebrzog života i težnje za stjecanje profita ne posvećuju dovoljno pozornosti djeci. Kako bi učenik postigao određeni uspjeh, potrebna mu je roditeljska pažnja, motivacija da radi i uči. Nužna je i suradnja s nastavnicima, a u praksi imamo situaciju da djeca imaju slabe ocjene do kraja školske godine, a da se roditelji nikako ne pojave u školi - rekao je Račanović, piše Glas Srpske.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.