izgrađeni potkraj 70-ih godina

Naftni terminali u Bihaću čekaju na rekonstrukciju

Foto: Fena
Naftni terminali u Bihaću
Foto: Fena
Naftni terminali u Bihaću
Foto: Fena
Naftni terminali u Bihaću
Foto: Fena
Naftni terminali u Bihaću
22.10.2022.
u 10:38
Pretpostavlja se da bi radovi mogli trajati između godinu i godinu i pol dana. Vjerujem da će radovi otpočeti najkasnije u siječnju iduće godine - kaže Dizdarević.
Pogledaj originalni članak

Naftni terminali u Bihaću izgrađeni su potkraj 70-ih godina prošlog stoljeća i bili su u nadležnosti Savezne direkcije robnih rezervi. Danas su u nadležnosti Gospodarskog društva „Operator - Terminali Federacije“ d.o.o. Sarajevo. U Bihaću osim vojnih koji su smješteni u naselju Pokoj, postoje i kontinentalni terminalni koji egzistiraju na lokalitetu naselja Ribić. Ovi terminali su tijekom rata pretrpili teža oštećenja nastala uslijed vojnih djelovanja i granatiranja.

U bivšoj državi pokrivali su područje od Bihaća do Prijedora gdje su se nalazili slijedeći nihovi objekti. Kapacitet skladištenja je bio 21 milijun litara što je za tadašnje stanovništvo i potrošnju bilo dovoljno da neometano funkcionirašest mjeseci.

Pred sami početak rata JNA je ispumpala gotovo sve količine uskladištenog goriva, a onda su se mještani pobunili i spriječili potpuno izlijevanje. Ostatak je početkom rata bio upotrijebljen za funkcioniranje  tadašnjeg Bihaćkog okruga.

- Terminali su ispravni s tim da je ta tehnoligija zastarjela, posebno tehnologija za mjerenje i ventili. Oni jesu funkcionalni ali upitni su sa aspekta zaštite i protupožarne zaštite. Protok vremena je učinio svoje i ti materijali imaju svoj rok trajanja. Tako da je potrebno uraditi rekonstrukciju - kaže Ibrahim Dizdarević, rukovoditelj podružnice u Bihaću.

Terminali se financiraju kroz namete na gorivo ali su to vrlo male cifre, koje su dovoljne samo za održavanje postojeće strukture i infrastrukture.

Direktiva Vijeća Europske unije kaže da svaka zemlja koja pretendira na članstvo mora imati ukupne zalihe nafte koje odgovaraju količini koja se uveze za 90 dana. Na temelju toga su preporuke da se ide u rekonstrukciju postojeće infrastrukture terminala.

 - S obzirom da su broj stanovnika i sama potrošnja značajno porasli, kapciteti postojećih terminala nisu više dovoljni. Direktiva vijeća EU je smjernica šta treba raditi. Problem su spore zakonske procedure koje usporavaju cijeli proces. Mi trenutno isčekujemo da prođe rok žalbe i da se krene u radove ako sve bude završeno. Pretpostavlja se da bi radovi mogli trajati između godinu i godinu i pol dana. Vjerujem da će radovi otpočeti najkasnije u siječnju iduće godine -  kaže Dizdarević.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.