Plavi telefon

Najčešće prijavljuju obiteljsko i vršnjačko nasilje

Najčešće prijavljuju obiteljsko i vršnjačko nasilje
09.10.2017.
u 21:15
Pogledaj originalni članak

Savjetodavna linija za djecu, Plavi telefon je od početka ove godine primio 1768 poziva, dok ih je u prošloj godini bilo 1432.

Emocionalno zlostavljanje

Nataša Pivašević, koordinatorica rada Plavog telefona, u razgovoru za Večernji list kazala je da iako su razlike u broju poziva dosta drastične iz godine u godinu, ne može se zaključiti je li potreba za savjetodavnom linijom sve veća ili je porast u broju poziva posljedica povećane promocije rada Plavog telefona. Istaknula je da najčešće zovu djeca i mladi od 10 do 18 godina.

- Zovu nas kako bi dobili podršku vezanu uz vrlo različite životne situacije. Preko Plavog telefona najčešće je prijavljivano obiteljsko nasilje nad djecom, djeca koja su sudjelovala činu nasilja ili djeca koja na bilo koji način ispaštaju zbog nemarnosti, bilo da se radi o roditeljima ili nadležnim institucijama tijekom brakorazvodnih parnica...

Pored toga, često je prijavljivano nasilje u školi, vršnjačko nasilje ili nasilje od odraslih, s tim da se nasilje od odraslih obično odnosi na emocionalno zlostavljanje, dok je nasilje od vršnjaka najčešće fizičko maltretiranje, priča nam u razgovoru Pivašević.

Podrška pozivateljima

Plavi telefon je imao 70 prijava nasilja, to su pozivi od djece koja su osobno doživjela nasilje od odraslih, djece koji znaju da je neko drugo dijete doživjelo ili kontinuirano doživljava nasilje. S druge strane, pozivi s ovom tematikom sve su češći, ali se pozivatelji ne odluče uvijek i prijaviti nasilje, već zajedno pronađemo neke druge načine u rješavanju tog problema, ali i zaštite. Prema zaprimljenoj prijavi nasilja, Plavi telefon šalje dopis sa svim relevantnim podacima koje je dobio od pozivatelja, štiteći pri tom identitet pozivatelja. Pivašević nam je u razgovoru kazala i kako Plavi telefon ima svoje stalne pozivatelje. - Plavi telefon ima “redovite” pozivatelje, odnosno, u nekim situacijama osobama nije dovoljno pozvati nas jednom ili dva puta, već im je potrebna dugoročna podrška koja nekada traje i po nekoliko mjeseci, tijekom kojih osoba povremeno poziva. To su najčešće situacije kada osoba prijavi nasilje te na taj način prati slučaj i osobe koje imaju suicidalne misli te im preko telefona pružamo podršku kroz krizno razdoblje. Naravno, u takvim situacijama preporučujemo pozivateljima da se obrate za stručnu pomoć u vidu psihijatra ili psihoterapeuta, ali i mi ostajemo tu kao podrška u tom procesu, kaže za kraj Pivašević.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.