Na natječaj za gradnju pristupnih cesta Pelješkom mostu, dionice Duboka – Šparagovići (Zaradeže), stiglo je sedam ponuda.
Procijenjena vrijednost radova je 482 milijuna kuna bez PDV-s, a dvije pristigle ponude su više od tog iznosa. Najnižu je ponudu poslala tvrtka Integral inženjering iz Laktaša (BiH), i to od 321 milijun kuna.
Integral je najveća građevinska tvrtka u Republici Srpskoj, a nedavno je u Hrvatskoj dobila posao podizvođača radova na gradnji pruge Dugo Selo – Križevci. Tvrtka China Road and Bridge Corporation, koja je dio kineskog konzorcija koji je dobio posao gradnje Pelješkog mosta, dala je uvjerljivo najskuplju ponudu – 647 milijuna kuna.
Kinezi su, inače, na natječaju za gradnju Pelješkog mosta bili uvjerljivo najjeftiniji s ponudom od 2,08 milijardi kuna, što je bilo za 500 odnosno 600 milijuna kuna niže od iznosa koji su za taj posao dali konkurenti Strabag i konzorcij Astaldi-Ictas.
Strabag se pak nakon što je izgubio na natječaju za gradnju mosta i nakon što mu je odbijena žalba Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) i nakon što je Upravni sud odbio njegov zahtjev za zabranu radova na mostu dok se ne riješi tužba na tom sudu protiv odluke DKOM-a, javio i na natječaj za pristupne ceste, i to s iznosom od 478 milijuna kuna. Pristupne ceste Pelješkom mostu žele graditi i grčke tvrtke Aktor i J&P Avax, francuski Colas te hrvatski GP Krk udružen sa sarajevskim Euro-Asfaltom.
Dionica Duboka – Šparagovići (Zaradeže) duga je 12,4 kilometra. Natječaj za njezinu gradnju objavljen je početkom ožujka, ali je ubrzo zaustavljen na mjesec dana zbog žalbe na natječajnu dokumentaciju koju je bila podnijela austrijska tvrtka Swietelsky. DKOM je tu žalbu odbio, a Swietelsky na kraju nije dao ponudu za taj posao. Hrvatske ceste planiraju ove godine raspisati natječaje i za gradnju stonske obilaznice koja je dio pristupnih cesta Pelješkom mostu, a ukupne je dužine 18 kilometara.
Pristupne ceste su projektirane kao državna cesta prve kategorije s tehničkim elementima za brzinu od 90 kilometara na sat. Projektirane su s jednim kolnikom i dva prometna traka, za svaki smjer vožnje po jedan. Prometni trakovi široki su po 3,5 metara, s rubnim trakovima od po 0,5 metara i širinom bankine od dva metra.
Zbog konfiguracije terena, na cestama je predviđena gradnja više objekata, vijadukata, mostova, podvožnjaka i dvaju tunela. Dulji tunel, Debeli brijeg, izvodit će se s jednom tunelskom cijevi duljine 2467 metara te sa servisnim tunelom.