O određenim odredbama Pravilnika o registraciji vozila u BiH, koji je na snagu stupio 1. rujna 2022., dugo se sporilo jer nisu dogovorene sa županijskim MUP-ovima, MUP-om RS-a ni Policijom Distrikta Brčko, piše Večernji list BiH.
O donošenju spornog pravilnika nije bila informirana ni Agencija za identifikacijske dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA), koja je nadležna za program preko kojeg se vrši registracija vozila. Tako je pravilnik propisivao određene korake pri registraciji koje program nije prepoznavao te ih u županijskim MUP-ovima nisu mogli provoditi.
- Zamjenik ministra prometa i veza BiH Nedžad Branković stavio je izvan snage pravilnik o registriranju vozila objavljen 9. kolovoza 2022. u Službenom glasniku BiH. Stavljanjem izvan snage tog pravilnika postupak registriranja vozila obavljat će se po pravilniku o registriranju vozila (Službeni glasnik BiH, br. 69/09, 29/20 i 9/21) te napominjemo da naljepnice s čipom neće zamijeniti dosadašnje naljepnice - navedeno je iz Ministarstva.
Navode kako se nakon objave pravilnika Ministarstvu obratio veliki broj tijela nadležnih za provedbu pravilnika kojim je upućeno na neprovedivost i nezakonitost pojedinih odredbi, a na nedostatke pravilnika upozoravalo se i u dopisima koje su dostavili pojedinci i pravne osobe.
U postupku primjene pravilnika pojavili su se problemi i postupajući po zahtjevima stranaka za registraciju vozila, pojedina tijela unutarnjih poslova postupak registracije obavljaju primjenjujući pojedine odredbe pravilnika koji je na snazi, ali i pojedine odredbe pravilnika čija je primjena prestala stupanjem na snagu spornog pravilnika.
- Neka tijela unutarnjih poslova internim su aktima odgodila početak primjene pravilnika koji je donio bh. ministar prometa. Na inicijativu zamjenika ministra izvršen je inspekcijski nadzor i naloženo je Ministarstvu da u roku od 90 dana izvrši usklađivanje pravilnika sa zakonom - navedeno je.
Formirana je radna skupina, održani sastanci s predstavnicima MUP-ova, ali ni nakon toga radna skupina nije imala usuglašen stav. Sporni pravilnik, a na što su upozorili županijski MUP-ovi, nije bio usklađen sa Zakonom o sigurnosti prometa na cestama. Ostavljao je mogućnost da poslove koje su do sada radili samo MUP-ovi mogu raditi i stanice tehničkog pregleda. Predviđao je nove naljepnice koje bi, umjesto 5, koštale 9 KM.
Pravilnik koji je stavljen izvan snage u nepovoljniji je položaj stavljao djecu s invaliditetom. Da je ostao u primjeni navedeni pravilnik, vozilima koja su u BiH uvezena na povlasticu djece s invaliditetom ne bi se mogla produljiti registracija niti bi se uvezena vozila po toj osnovi mogla registrirati.