Umjetna inteligancija

Nestaje 75 milijuna radnih mjesta, ali će se otvoriti 133 milijuna novih

Foto: Thinkstockphotos.com
Nestaje 75 milijuna radnih mjesta, ali će se otvoriti 133 milijuna novih
01.03.2024.
u 07:00
Kako je naveo Nikolić, umjetna inteligencija može unaprijediti obrazovni sustav putem personaliziranog učenja, odnosno prilagođavanja obrazovanja afinitetima i dostignutoj razini znanja učenika.
Pogledaj originalni članak

Čak 75 milijuna radnih mjesta u svijetu nestat će uslijed brzog razvoja umjetne inteligencije, ali će se zahvaljujući njoj otvoriti 133 milijuna novih.

To je danas rečeno na panelu “Moć umjetne inteligencije – percepcija i stvarnost” u organizaciji tjednika NIN.

Stručnjaci smatraju da je razumijevanje jednostavnih i kompleksnih pitanja već na strani umjetne inteligencije (AI) u odnosu na razumijevanje prosječne osobe, piše B92.

Potreba za stručnjacima u području umjetne inteligencije, analitike i informatike raste i vjeruje se da će umjetna inteligencija izmijeniti mnoge aspekte u gospodarstvu i svakodnevnom životu, počevši od medicine i poljoprivrede do filmske i glazbene industrije. Profesor Elektrotehničkog fakulteta u Beogradu Boško Nikolić rekao je na panelu, u hotelu Hilton, da industrija i obrazovanje mogu doživjeti automatizaciju zahvaljujući umjetnoj inteligenciji.

“Čini mi se da najveći pomak, posebno u našem okruženju, možemo napraviti u području industrije, počevši od elektrodistribucije”, kazao je Nikolić.

Kako je naveo, umjetna inteligencija može unaprijediti obrazovni sustav putem personaliziranog učenja, odnosno prilagođavanja obrazovanja afinitetima i dostignutoj razini znanja učenika.

“Može pomoći donekle protoku dokumenta i razumijevanja dokumenta, gdje je možda ljudska komunikacija usko grlo i gdje dolazi do problema”, rekao je Nikolić.

Naglasio je da se to odnosi na racionalne sustave koji imaju ponavljajuće operacije. Kada je riječ o tome koliko su ljudi spremni prihvatiti umjetnu inteligenciju, direktor sektora za podatke, analitiku i inteligentnu automatizaciju poslovnih procesa u Telekomu Srbije Siniša Arsić rekao je da oni koriste interne podatke kako bi napravili rješenja koja omogućavaju automatizaciju određenih procesa.

“Kada nazovete naš kontakt-centar, prvi dodir s vama je AI. On suštinski sluša što mu pričate i s visokim procentom točnosti pogađa što vam je zaista potrebno, hoćete li aktivirati neku uslugu ili ste nezadovoljni nama kao operaterom”, istakao je Arsić.

Kako je naveo, glavni izazov u kreiranju aplikativnih rješenja zasnovanih na umjetnoj inteligenciji odnosi se na obradu podataka korisnika, njihovih interakcija i ponašanja, što je škakljiva tema.

“To je jedan izazov koji će se morati preskočiti da bismo bili u stanju što bolje osluškivati potrebe korisnika i da im kreiramo nešto što je potpuno zasnovano, odnosno personalizirano, prema njihovim potrebama. To je potrebno ako neko domaćinstvo, recimo, želi sportski sadržaj koji u potpunosti njima odgovara, ako ne žele da ih u toku radnog vremena uznemiravaju ili ako žele da se obraćamo samo glavi obitelji”, kazao je Arsić na panelu “Moć umjetne inteligencije – percepcija i stvarnost”.

Europska unija je prije dva mjeseca postigla povijesni sporazum o setu zakona koji regulira umjetnu inteligenciju, a veliki jezički modeli, kao što je ChatGPT, danas su njeni simboli, prenosi Poslovni.hr.

ChatGPTu bilo je potrebno samo pet dana da dostigne milijun korisnika. Usporedbe radi, Instagramu je trebalo dva i po mjeseca za ovo dostignuće, Spotifyu pet, Dropboxu sedam, a Facebooku deset mjeseci.

Twitteru je, s druge strane, trebalo čak dvije godine, dok je Netflixu trebalo tri i pol godine da dostigne milijun korisnika.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.