Posjetili smo Nestléovu tvornicu u Sofiji gdje nastaje čokoladna magija

Nestlé - svjetski lider u proizvodnji čokolade prepoznatljiva okusa

Nestlé - svjetski lider u proizvodnji čokolade prepoznatljiva okusa
23.05.2023.
u 15:56
Pogledaj originalni članak

Sama pomisao na čokoladu kod većine populacije budi pozitivne reakcije, pa i nije čudno što je ova poslastica od kakaa omiljena na svim dijelovima planeta i među svim generacijama. Brojne su koristi koje konzumiranje čokolade može donijeti, a osim što je izvor energije, čokolada može utjecati na bolje raspoloženje, bolje pamćenje, na lučenje hormona sreće, a posebno zanimljiva činjenica je da je konzumacija čokolade znanstveno povezana s duljim životnim vijekom. Ipak, prosječan potrošač, osim činjenice da se čokolada proizvodi od zrna kakaovca, vjerojatno malo toga zna o procesu proizvodnje slastica od čokolade, odnosno o putu koji ona prođe do konačnog mjesta na prodajnim policama.

A kako taj proces zapravo izgleda, jedinstvenu priliku za vidjeti imala je naša ekipa, i to u najpopularnijoj tvornici čokolade u Bugarskoj – tvornici svjetskog lidera u proizvodnji hrane i pića Nestlé. Na ovom se mjestu u bugarskoj prijestolnici Sofiji od 2005. godine za 35 tržišta u svijetu proizvode mnogima omiljene čokoladice KitKat te šareni bomboni Smarties.

Više od 1000 zaposlenih

U tvornici su nas dočekali ljubazni domaćini koje je predstavljao odabrani tim menadžera i stručnjaka iz Bugarske i regije. Nakon kratkog brifinga i “tečaja” relativno strogih sanitarnih pravila i uvjeta, zaputili smo se k samom proizvodnom pogonu u kojem se više od 1000 zaposlenih brine da sve ide po zacrtanom planu. Prvo što smo osjetili prilazeći pogonu bio je neopisiv miris čokolade, o kojem svaki čokoljubac sanja, ali to je bio tek početak naše jedinstvene avanture. Iz prve ruke vidjeli smo kako se čokolada koja “teče u potocima” izlijeva u kalupe, što je jedan od prvih koraka u nastajanju pločica popularnog KitKata. Vrijedni zaposlenici na traci, uz najmoderniju tehnologiju, prate svaki korak koji slastice moraju proći kako bi dobile svima prepoznatljivi izgled i okus.

A slatkiš posebno omiljen među djecom već su spomenuti šareni bomboni Smarties, pa vjerujemo kako bi najmlađoj populaciji posjet tvornici u Sofiji bio zanimljiviji od posjeta Disneylandu. Spoj zavodljivih mirisa čokolade i prizori slatkiša u nastajanju koji “plešu” po traci nešto su što će nas pratiti danima nakon što smo napustili tvornicu. Velik dio Nestléove ponude u Bosni i Hercegovini dolazi upravo iz ove tvornice, a da su njihovi slatkiši kod nas popularni kao i u cijelom svijetu, dokazuje činjenica da je tijekom 2022. godine svaki peti stanovnik BiH pojeo barem jednu čokoladicu KitKat.

Moderna tehnologija te inovativne održive prakse i proizvodni pogoni ono su što Nestlé, među ostalim, i čini najvećom prehrambenom kompanijom na svijetu, a tvornica u Sofiji zasigurno je primjer izvanrednosti u postizanju ciljeva i održivosti u prehrambenoj industriji. Jedan od tih ciljeva koji je vrijedan pozornosti je postizanje nulte emisije stakleničkih plinova do 2050. godine te smanjenje potrošnje PET ambalaže prelaskom na papirnatu. Tako će, kao što je već slučaj sa Smarties bombonima u posljednje dvije godine, svaka čokoladica KitKat koja se proizvodi u ovoj tvornici do 2025. godine, umjesto u plastičnoj ambalaži, biti pakirana u reciklirajućem papiru.

Jedan od naših domaćina u Sofiji bio je i Laurentiu Florin Dimitriu, generalni direktor kompanije Nestlé za Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu, a u samom uvodu predstavio nam je rezultate poslovanja za 2022. godinu, u kojoj je zabilježen organski rast od 12,9 posto, te za prvo tromjesečje 2023. godine, u kojem je ostvaren organski rast od 13,4 posto.

- Prošla godina donijela je mnogo izazova, ali Nestléov tim pokazao je odgovornost, osiguravajući pristup nutritivnim proizvodima i pristupačnim ponudama na globalnoj razini. Naši poslovni rezultati pokazuju da je naš fokus na zadovoljavanju potreba kupaca ispravan. BiH ima važnu ulogu u Adria North regiji za kompaniju Nestlé - zaključio je Laurentiu Florin Dimitriu.

Nestlé u Bosni i Hercegovini prepoznat je kao partner lokalne zajednice. Od pokretanja projekta “Nestlé za zdravu djecu” više od 45.000 mališana u BiH imalo je priliku naučiti nešto više o zdravoj prehrani, važnosti fizičke aktivnosti i bavljenja sportom. Digitalizacijom “Zdravo!” akademije stvoren je dodatni resurs za roditelje, nastavno osoblje i djecu, gdje mogu naći informacije o zdravom načinu života i prehrane. Svoj doprinos lokalnoj zajednici Nestlé daje i kroz jedinstvene umjetničke izvedbe, koje su dosad rezultirale s 5000 posađenih sadnica različitog drveća diljem BiH.

17 godina u BiH

- Nestlé je u Bosni i Hercegovini prisutan već 17 godina, i u tom razdoblju postali smo partner lokalne zajednice. Želimo doprinijeti društvu na trajan način. Naša namjera je potpomoći razvoj lokalne zajednice, tako da su naše aktivnosti namijenjene edukaciji djece u smislu važnosti fizičke aktivnosti i pravilne prehrane, ali i očuvanja životne sredine. Želimo ostaviti vidljiv trag kroz uključenost u lokalnu zajednicu - istaknuo je Janko Ilić, menadžer prodaje kompanije Nestlé u BiH koji je, uz voditeljicu komunikacija za tržište jugoistočne Europe Neli Angelovu, također bio jedan od naših domaćina. Pred sam kraj našeg posjeta imali smo mali test osjetila gdje smo dobili tri posebno napravljene, naizgled iste, KitKat čokoladice, među kojima su dvije bile istog, a jedna različitog okusa. Zadatak je bio pogoditi koja čokoladica ima drugačiji okus, a iako test nismo uspješno položili, okusi, mirisi i doživljaji koje nosimo iz bugarske prijestolnice zasigurno će ostati nezaboravno iskustvo. Posjet smo zaključili kušanjem potpuno novih čokoladica koji će se proizvesti kao “limited edition”, pa iz prve ruke znamo da ljubitelje čokolade čekaju samo dobre vijesti iz najpoznatije tvornice slatkiša na svijetu.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.