Nevrijeme koje je protekli vikend zahvatilo dio BiH i Hrvatske oštetilo je dio strojeva i opreme kojima će se graditi Pelješki most. Riječ je o strojevima i opremi kineskog konzorcija, kojim se rade pripremni radovi, a prije nekoliko dana stigli su u Brijest na Pelješcu.
Nezapamćeno nevrijeme
Nevrijeme koje je u nedjelju pogodilo ovo mjesto zadalo je muke izvođačima radova koji nakon nevremena intenzivno rade na njihovu popravku. Mještani kažu da takvo nevrijeme ne pamte, javlja N1. - Ja sam od 1967. ovdje, ne pamtim takvo nevrijeme. Čamac mi je potonuo, motor i sve živo. Morali su staviti bokobrane jer da nisu stavili, sve bi odletjelo s mosta jer ovdje zna biti veliko nevrijeme - kaže Nebojša Kovačević, mještanin Komarne. Dok se šteta ne sanira, radovi ne mogu krenuti, potvrdili su izvođači radova, koji su smješteni u Komarni, malom mjestu u Hrvatskoj, odakle će početi most koji će spojiti obalu s poluotokom Pelješac. Tamošnji stanovnici s nestrpljenjem čekaju njegovu izgradnju. - Potreban je mome sinu koji živi u Dubrovniku već tri godine, a da ima most, tamo ne bi živio, ima veliku kuću ovdje gdje može živjeti. Sedamdeset kilometara nije baš nešto prijeći autom, ali su dvije granice problem. Ako se izgradi, jednim drugim životom ćemo živjeti - smatra Mirjana Šešelj, mještanka Komarne. U Komarni nema dvojbe. Pelješki most donijet će im puno koristi - bolju povezanost s ostatkom Hrvatske i manje gužve. - Za Komarnu će to značiti zaista mnogo, kao i za cjeli Pelješac. Sve je ovo oko 20 km bočno, lijevo-desno, značit će i za Dubrovačko-neretvansku županiju, za sve koji prepoznaju ovu situaciju. Ovo je nešto posebno - tvrdi Vujica Martin, mještanin Komarne. - Koliko god ljudi mislili da je nepotreban, i ja sam na početku bio protiv izgradnje mosta jer sam mislio da će ružno izgledati, stvarno je potreban. Ja sam ove godine išao više od 20 puta u zračnu luku u Dubrovnik, nikad ne znam hoću li pet sati ranije poći ili kasnije zbog gužvi - dodaje Kovačević.
Početak radova
Inače, prvi radovi na Pelješkom mostu trebali bi početi u rujnu, a posljednjih dana rađena su ispitivanja i pripremni radovi. Prvi konkretni radovi na gradilištu očekuju se krajem rujna, kada će se s broda obaviti 17 probnih bušenja na sedam lokacija stupišta kako bi se u potpunosti odbacila mogućnost bilo kakvog iznenađenja na morskom dnu. Rok za završetak gradnje mosta je tri godine. Veliki broj radnika iz Kine već je stigao. Smješteni su u Komarni, Dubokoj i na Pelješcu. - Smješteni su kod mene u apartmanima, na početku ih je bilo 10-ak, sada 30. Planira ih još dolaziti, počeli smo čak i kinesku hranu kuhati - kaže Ivo Jerković, vlasnik vile Bili.