Od komunalnih problema do jačanja države, spektar političkih i predizbornih poruka, koje slušamo i čitamo ovih dana u medijima i preko društvenih mreža, prilično je širok da je nekada, praktički, nemoguće procijeniti radi li se o lokalnim ili općim izborima, piše Večernji list BiH.
Pitanje nadležnosti
Razumljivo je da se poruke o potrebi nacionalnog jedinstva čuju u sredinama gdje je broj pripadnika jednog naroda kojemu se kandidat obraća takav da postoji mogućnost ugroženosti, no potpuno je neshvatljivo takve poruke čuti u lokalnim zajednicama gdje je narod kojemu se šalju poruke u većini.
Tako smo nedavno u bošnjačkom političkom prostoru mogli svjedočiti porukama koje spadaju u domenu visoke politike i nemaju apsolutno nikakve veze s problemima s kojima se suočava jedna lokalna zajednica. Umjesto priče o infrastrukturi i traženju novih načina privlačenja investitora, potencijalnim biračima slane su poruke kako su oni dokaz da neće proći tobožnji planovi o razbijanju države. S druge strane imamo sredine u kojima se priča uglavnom o načinu rješavanja svakodnevnih problema, a primjer je Novi Travnik, općina u kojoj stranke Hrvatskog narodnog sabora vode kampanju čije su poruke usmjerene na sve građane grada te proaktivnim djelovanjem i obilaskom mjesnih zajednica žele se upoznati s problemima stanovnika te ponuditi rješenja, a koja uključuju sinergiju znanja, iskustva i energije u cilju učinkovitog iskorištavanja velikih potencijala kojima ova općina raspolaže.
Pod sloganom “Mjesto za sve” stranke HNS-a pokušavaju promijeniti paradigmu odnosa lokalne samouprave prema gospodarstvu te ponuditi nešto što će voditi otvaranju općine za sve one koji bi željeli ulagati i stvarati nova radna mjesta.
Stjepan Dujo, kandidat stranaka Hrvatskog narodnog sabora za načelnika općine Novi Travnik, nedavno je tako potvrdio kako je ideja koju pokušava realizirati sa skupinom mladih visokoobrazovanih ljudi i doktora znanosti pokretanje poslovnog inkubatora u Novom Travniku. I upravo su to teme koje i trebaju biti dio programa uoči lokalnih izbora. Na bošnjačkoj političkoj sceni pak poruke variraju ovisno o tomu o kojoj se sredini radi. SDA, u svrhu jačanja baze, ističe rezultate koje su njihovi načelnici i vijećnici postigli u proteklom mandatu u onim sredinama gdje su na vlasti, ali najavljuje i nove projekte, dok u općinama i gradovima koje namjeravaju osvojiti, šalju poruke o potrebi promjene odnosa lokalne uprave prema gospodarstvu. Ipak, i kod ove stranke postoje poruke koje nadilaze lokalnu zajednicu, a o tomu govori i slogan “Snažan SDA, snažna BiH”.
Od općine do entiteta
U Republici Srpskoj pak fokus ovog puta varira u nizu tema. Ipak, osim lokalnih, postoje i one koje se odnose na važnost stabilnosti cjelokupne Republike Srpske. “Ključna poruka je gradimo Republiku Srpsku, vrijeme je da razvijamo Srpsku i to je osnovni moto SDS-a”, rekao je predsjednik SDS-a Mirko Šarović. Istodobno, SNSD je na samom početku naglasio kako započinju pobjednički hod, čistog obraza i računa te kako o tomu govore rezultati. Predsjednik SNSD-a Milorad Dodik naglasio je da će SNSD graditi svaku općinu na najbolji mogući način. •