bh. ekonomija trpi gubitke

Odobren novac za prugu, ali radova još nema: Što se čeka?

Foto: Armin Durgut/Pixsell
jablanica poplave, putna infrastruktura,pruga
Foto: Armin Durgut/Pixsell
jablanica poplave, putna infrastruktura,pruga
08.11.2024.
u 08:35
Ovo bi bio najpraktičniji i najbrži put sanacije infrastrukture, a s obzirom na gubitke koje trpi ekonomija u Federaciji BiH.
Pogledaj originalni članak

Autoceste FBiH su po zaduženju Vlade FBIH, kod međunarodnih kreditora, konkretno EIB-a, provjerile mogućnost iznalaženja sredstava za sanaciju željezničke i putne infrastrukture na dionici puta M-17 Jablanica-Mostar i željezničke pruge na dionici Ostrožac-Jablanica-Grabovica. Kako pišu Vijesti.ba, Europska investicijska banka (EIB) dala je pozitivan odgovor Autocestama FBiH, a ovo Javno poduzeće izvijestilo nadležne u Vladi FBiH. 

Pozitivan odgovor EIB-a praktično znači da u okviru već odobrenih kreditnih aranžmana postoje raspoloživa sredstava za namjene koje nisu predviđene postojećim kreditnim ugovorom. Ovo bi bio najpraktičniji i najbrži put sanacije infrastrukture, a s obzirom na gubitke koje trpi ekonomija u Federaciji BiH.

Naime, ovaj način financiranja podliježe članu 10. Zakona o javnim nabavkama koji govori o dodjeli ugovora o javnoj nabavci prema međunarodnim pravilima. U tom članu stoji da se ovaj Zakon ne primjenjuje na ugovore o javnoj nabavci u okviru međunarodne organizacije ili ugovore o nabavci koje određuje međunarodna organizacoija ili međunarodna financijska institucija. No, iako je pozitivan odgovor došao još prošli tjedan, konkretni koraci nisu napravljeni, pa se postavlja pitanje što se čeka i u kojem resoru je proces zastao?

Podsjetimo, navršilo se mjesec dana od kada je željeznički promet prema Republici Hrvatskoj u zastoju, zbog čega ozbiljne štete trpe Luka Ploča i Naftni terminali FBiH, kao i cjelokupno bh. gospodarstvo, prenosi Indikator.

Pruga Sarajevo - Ploče strateški je prometni koridor kojim se sirovinom opskrbljuju metalska, građevinska i druga industrija, a u prvih devet mjeseci 2024. godine prosječno se tim koridorom dnevno prevozilo do 7.000 tona robe. Gubitak Željeznica Federacije BIH dnevno iznosi oko 280 tisuća KM.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.