Iako je u fazi kontinuiranog razvoja, online trgovina u Bosni i Hercegovini ipak zaostaje za regijom. Prema nekim istraživanjima, u našoj zemlji usluge internet trgovine koristi oko 800 tisuća ljudi. Tko najviše kupuje na internetu i što i mogu li kupci ostvariti svoja prava?
Od 80 posto korisnika interneta u našoj zemlji, u online trgovinama kupuje svega 39 posto, pokazuju rezultati istraživanja Asocijacije za internet trgovinu "eComm", javlja BHRT.
"Neće biti iznenađenje ako kažemo da je stopa usvajanja online trgovine manja nego u regiji. Online trgovina u BiH je zastupljenija u malim gradovima u odnosu na urbane sredine jer dobar dio biznisa nije zastupljen, pa ljudi žele kupiti moraju doći u Sarajevo, Banja Luku, Mostar, a ako isti ti ponuđači imaju stranice, oni će poručiti da im dođe na vrata.", kaže Edin Halilović iz Asocijacije za internet trgovinu "eComm".
Iako mlađi imaju više povjerenja u kupovinu putem interneta, zanimljivo je da oni stariji više "pazare" i u virtualnim trgovinama najčešće kupuju odjeću. U vrhu najtraženijih proizvoda online su i mobilni telefoni, računala i sportska oprema.
"Starija populacija za koju mislimo da ne vlada 'smartfonima' pokazala se kao značajniji dio tržišta, a to opet iz razloga kupovne moći jer mlađa populacija ima limitirane prihode.", pojasnio je Halilović.
Nepovjerenju u online kupovinu doprinosi i to što je u ovoj oblasti registriran i veliki broj prevara.
"To je najveći problem, što ljudi kupe, ne znaju od koga su kupili ni kome vratiti. Najveći je problem što mi stalno dobivamo prigovore, žalbe da imaju problem, zovu telefonom, onog trenutka kad dobiju robu i daju novac, više im se taj od kog su kupili ne javlja, nema ga..."
Interes potrošača je prepoznat, popularnost raste, ali je povjerenje problematično, zaključuju sugovornici. Zbog toga je loptica u dvorištu trgovaca, ali i nadležnih, čiji je zadatak urediti ovu oblast i pružiti sigurnost kupcima.