BiH dobila svoj prvi outlet hrane

Osnovne životne namirnice prodaju se po cijenama nižim do 50% nego u ostalim trgovinama

Osnovne životne namirnice prodaju se po cijenama nižim do 50% nego u ostalim trgovinama
16.06.2018.
u 18:00
Pogledaj originalni članak

U sarajevskoj zgradi, popularno zvanoj “Papagajka”, prije dva mjeseca otvoren je prvi bh. outlet hrane Yumm Food. Interes su iskazali mnogi građani jer se radi o proizvodima čije cijene su prihvatljive svima, piše Večernji list BiH.

Za one skeptične, ne radi se o pokvarenim proizvodima. Koncept je identičan onom na Zapadu - u outletu hrane nalaze se proizvodi sniženi do 50 posto, koji su u roku trajanja, ali oštećene ambalaže ili su bili višak u skladištu. U ovoj prodavaonici mogu se naći brendirani proizvodi oštećene ambalaže, koji su do 50 posto jeftiniji nego na policama ostalih trgovina.

Po uzoru na Zapad

- Ovdje je znatno jeftinije, a i roba nije baš pri kraju, ima još dosta dugog roka trajanja, prema tome, dobro je. Koliko god novca ostane u džepu, dobro je. Ovo je za umirovljenike super stvar. Ima datum na svakom proizvodu, sve je u roku tako da je za njih ovo super. I umirovljenici moraju živjeti - kazao je jedan stariji gospodin koji je došao u kupovinu. I drugi se slaže s njim.

- Ovo nam je dobro došlo da na jednom mjestu nađemo proizvode po akcijskim cijenama, koje bismo vrlo teško našli po ostalim shopping centrima. Jednostavno, ovo odgovara našem džepu - ističe.

Do ideje o otvaranju prve ovakve radnje došao je mladi bračni par, Axel i Nikolina Alić. - Supruga, dvoje maloljetne djece i ja spremali smo se za odlazak u Australiju. Gledali smo kolike su tamo cijene hrane, zanimala nas je razlika u odnosu na BiH. I onda smo vidjeli da u Melbournu i Sydneju postoje food outleti. Tako smo i odlučili da po uzoru na Australiju otvorimo takvu radnju u BiH. Kasnije smo vidjeli da isto to postoji u Americi više od 100 godina, u Australiji više od 60 godina, a u Njemačkoj oko 50 - kazao je Axel za Radio Slobodnu Europu i dodao da takve radnje postoje i u Velikoj Britaniji, Francuskoj te u ostalim razvijenim zemljama.

Razlog je taj da bi se pokušala smanjiti količina bačene hrane. U food outletima nalazi se samo hrana kojoj je oštećena ambalaža, skladišni višak i hrana kraćega roka trajanja. Riječ je, na primjer, o proizvodima koji su pakovani u kutije i ako je ista udarena, ošećen joj je kraj ili je prignječena, to ne utječe na kvalitetu proizvoda u pakiranju, a cijene su znatno niže. Primjerice, konzerve, njihov rok trajanja je godinu, 2 pa čak i 5. Ako je ambalaža oštećena to neće nitko stavljati u trgovine i takva se roba prodaje u outletu i to u pola cijene. Roba se deklarira da je oštećena ambalaža i kao takva se prodaje.

Hranu i poklanjaju

- Trenutačno surađuju s 20-ak kompanija i sve funkcionira na principu da vlasnici kontaktiraju tvrtke i traže da im oni ponude artikle koji su skladišni višak, oštećene ambalaže ili nešto kraćeg roka trajanja - kazao je Axel. Asortiman se stalno mijenja, nikada nije isti, ovisi od razdoblja. Nekada je to pavlaka jogurt, maslac, sokovi, mlijeko, dehidrirani proizvodi, juhe, a najviše je slatkiša. - Nudimo oko 200 artikala, a na početku smo imali samo sokove i grickalice. Znači, krenuli smo s dva, a sad ih je oko 200 - ističe Axel. - Budući da nam ne nude svi dobavljači povrat robe, ako se dogodi da se nekom proizvodu jako približi istek roka trajanja, poklanjamo ga, a ako ga ne uspijemo ni pokloniti imamo nekoliko obitelji koje su socijalno ugrožene i za takve obitelji spremimo manje poklon pakete - kazala je Nikolina. •

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.