Gospodarska slika Ljubuškog se poboljšava

Otvaraju se nova radna mjesta, potiče poljoprivreda, dodjeljuju koncesije...

Otvaraju se nova radna mjesta, potiče poljoprivreda, dodjeljuju koncesije...
20.02.2017.
u 11:00
Pogledaj originalni članak

Gospodarska slika Ljubuškog polako se popravlja. Bilježi se rast broja zaposlenih, a samo tijekom prošle godine otvoreno je stotinjak novih radnih mjesta. Osim turizma, zemljopisni položaj ove općine idealan je za razvoj poljoprivrede, vinogradarstva, ljekobilja, u što je posljednjih godina i usmjeren najveći broj investicija.

Poticaji, proizvodnja...

Općina Ljubuški je do sada pod koncesiju dodijelila više od 1200 hektara zemljišta. Samo za plantaže smilja dodijeljeno je 600 hektara zemljišta, a zahtjevi za dodjelu svakodnevno pristižu. Posao sa smiljem u Ljubuški je, osim domaćih, privukao i nekolicinu investitora iz susjednih općina koji su uložili ogromna sredstva u plantaže ove ljekovite biljke.

“Najviše zahtjeva je za zemljišta u Cernu, Bijači, Miletini, Zvirićima, a tu su ujedno i najviše površine zemljišta koje može biti dano pod koncesiju”, kazao je načelnik općine Ljubuški Nevenko Barbarić. Općina Ljubuški je s praksom dodjele koncesije na poljoprivredno zemljište krenula još prije šest godina.

“U početku su to bili zahtjevi za dodjelu poljoprivrednog zemljišta u svrhu podizanja tzv. trajnih nasada, vinove loze i maslina. Tu smo dali nekih 500 hektara na koncesiju”, kaže Barbarić.

Mladi krumpir iz Ljubuškog također je jedan od proizvoda koji ima veliku perspektivu. Nedavno je u prostorijama Javne ustanove Razvojne agencije ZHŽ - HERAG u Poduzetničkom inkubatoru HiPod bio upriličen sastanak između proizvođača mladog krumpira, članova PZ Plodovi zemlje iz Ljubuškog, te predstavnika nevladine organizacije CERD iz Banje Luke.

Organizator sastanka je zajednički program Europske unije i njemačke vlade za lokalnu samoupravu i ekonomski razvoj u BiH - EU ProLocal koji provodi GIZ. Cilj sastanka je na lokalno tržište plasirati jedinstveni domaći proizvod, mladi ljubuški krumpir, prepoznatljiv po svojoj kvaliteti i vremenu dospijeća na tržište. Pod jedinstvenim brendom “Domestica”, koji je kreirao CERD Banja Luka, plan je da se prve količine ovog proizvoda nađu na policama nekoliko supermarketa u BiH već u svibnju i lipnju ove godine.

Kako bi potpomogli proizvodnju mladog krumpira, ali i ostalih poljoprivrednih kultura u općini Ljubuški, ali i cijeloj Zapdanohercegovačkoj županiji, Vlada ove županije je drugu godinu zaredom poticaje za poljoprivrednu proizvodnju podijelila već početkom godine.

Koridor Vc i napredak

“Isplatom poticaja za poljoprivrednu i animalnu proizvodnju početkom godine nastojimo maksimalno izići u susret našim proizvođačima i osigurati im sredstva onda kada su im najpotrebnija, odnosno u razdoblju kupnje sjemena, sadnica i ostalog materijala potrebnog za pripremu sadnje”, naveo je ovom prilikom ministar financija ZHŽ-a Toni Kraljević.

Uz spomenuto, općina Ljubuški je posljednjih godina zanimljiva investitorima iz drugih hercegovačkih općina, što su pokazali otvaranjem različitih tvornica i poslovnih objekata na području ove općine.

Gradnjom koridora Vc, zbog svog zemljopisnog položaja prostor ove općine postat će još zanimljiviji investitorima.•

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.