Održavanje rabljenih vozila:

Popravak automobila ponekad se više ne isplati! Koji su to kvarovi?

Foto: shutterstock
pregled automobila
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
popravak automobila
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
automobil
Foto: Unsplash
automobil, vozilo, vozač
22.10.2024.
u 07:27
Ultimativna noćna mora svakog vlasnika rabljenog automobila s mnogo kilometara svakako je teška havarija motora, do koje može doći i zbog više razloga, poput pucanja, odnosno preskakanja remena, navodi se
Pogledaj originalni članak

U koje popravke se isplati uložiti, pitanje je koje sve vlasnike vozila muči kada se susretnu s jednim. Posebice ta dilema postaje veća i kad se radi o nešto starijem automobilu. Revija HAK zato je navela nekoliko vrsta popravaka kod kojih je isplativost upitna, te o kojima treba dobro razmisliti prije nego što otvorite novčanik. 

Među prvima koji tako pada na pamet bio bi svakako automatski mjenjač, bez obzira na to radilo se o klasičnom, CVT ili DSG sklopu. Upravo zbog tih problema brojni radije odabiru ručni mjenjač kako se ne bi slučajno morali suočiti s nekom vrstom kvara na automatskom, a ponekad se problem i povećava kad ih serviseri otpišu kao nepopravljive, pa je potrebno zamijeniti novi sklop. U tom slučaju, navodi Revija HAK, popravci idu i do 6, pa i 7 tisuća eura.

Veliki problem može biti i zamjena zračnog jastuka, kao posljedica vlastite prometne nesreće ili možda nesreće prijašnjeg vlasnika. Naime, zamjenski dijelovi za zračne jastuke ne postoje, a uz to bi zapravo trebalo mijenjati i cijeli niz drugih elemenata - od armaturne ploče, cijele ili djelomično, pa do senzora i elektronike samog sustava, a cijene također znaju biti jako visoke. 

Kao jedan od potencijalno upitnih popravaka navodi se i oštećeni okvir, koji se javlja kao posljedica teškog sudara kod starijih automobila, zbog čega se ti automobili mogu i potpuno otpisati. Čak i ako se ispostavi da je svijeni okvir moguće vratiti u njegov originalni oblik, njegova je struktura, a time i daljnja mogućnost apsorpcije sila  ozbiljno narušena i takav se automobil više ne može smatrati sigurnim, navodi se. Ako u tim slučajevima ne poznajete potpunu povijest vozila, preporuča se da se takvi automobili izbjegavaju. 

Ultimativna noćna mora svakog vlasnika rabljenog automobila s mnogo kilometara svakako je teška havarija motora, do koje može doći i zbog više razloga, poput pucanja, odnosno preskakanja remena, navodi se. Kao najgori scenarij navodi se udaranje klipa u ventil, zbog čega dolazi do njegova savijanja ili potpunog pucanja, a posljedično tome i teškog oštećenja glave motora. U tim situacijama popravci znaju ići od tisuću eura pa nadalje, pa je ponekad jeftinije tražiti i cijeli zamjenski motor. 

putovanje kroz vrijeme

FOTO Pogledajte kako je umjetna inteligencija zamišlja automobile u budućnosti. Je li i vaše među njima?

Ovog puta "zatražili" smo od aplikacije umjetne inteligencije ChatGPT da nam izradi ilustracije mogućih futurističkih dizajna nekih klasičnih automobila koje smo imali prilike susretati na našim cestama 70-tih, 80-tih i 90-tih godina prošlog stoljeća. Sačuvani primjerci ovih klasičnih vozila koja su imali dušu i danas mame uzdahe kad se nađu na cestama. Mi smo ih smjestili u neku alternativnu budućnost, nadamo se da će vam se dopasti

Dvomaseni zamašnjak također bi bio na popisu velikih popravaka od kojih se vlasnicima diže kosa na glavi. Brojne vlasnike prije ili kasnije čeka zamjena kompleta spojke, a uz nju dolazi i dvomaseni zamašnjak - trošak koji može sve skupa ispasti i više od 1.300 eura. Može se ugraditi zamjenski kruti zamašnjak, koji je nešto jeftiniji, no njega brojni mehaničari ne preporučaju.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.