Ministrica civilnih poslova Bosne i Hercegovine Ankica Gudeljević razgovarala je u Sarajevu s voditeljicom Predstavništva UNICEF-a u BiH Rownak Khan i voditeljem Ureda UNESCO-a u Sarajevu Sinišom Šešumom o brojnim pitanjima koja se odnose na obrazovanje, zaštitu djece, smjernicama za ponovno otvaranje škola nakon pandemije, nesuglasju tržišta rada i obrazovanja i IPA projektima koje je EU objavila za cijelu regiju.
Khan je naglasila kako je danas jako važno posvetiti se "odgovoru škola" na nove uvjete rada nakon pandemije, podjednako koliko i osnažiti školski menadžment da osigura najbolje uvjete za kvalitetan povratak u školu, priopćeno je iz Ministarstva civilnih poslova BiH.
Istovremeno, čestitala je Gudeljević na koordinirajućoj ulozi i strpljenju na prikupljanju podataka o potrebama škola za nove uvjete rada izazvane pandemijom koronavirusa.
Istaknula je i kako će svi napori UNICEF-a uz suradnju s Ministarstvom pomoći približavanju BiH Europskoj uniji, jer je obrazovanje na tom putu iznimno važan čimbenik.
Šešum je istaknuo kako je jako važno što nastavni proces niti u jednom trenutku pandemije nije prekinut i dodao da UNESCO predvodi globalnu koaliciju za obrazovanje kojom se nastoji pomoći oživljavanju bh. obrazovnog sustava nakon pandemije.
Ponuđeni su i različiti vidovi pomoći od edukacije, webinara i svakog drugog jačanja nastavnika za nove obrazovne izazove.
Svi sugovornici su bili jedinstvenog stava - sva djeca moraju imati jednake mogućnosti i da se svoj djeci mora omogućiti okružje u kojem će jednakopravno pohađati nastavu, posebice kada je riječ o online nastavi.
Ništa manje, važno je osnaživati i srednje strukovno obrazovanje kojim bi bili spremni za novo tržište rada.
Gudeljević je zahvalila na dosadašnjoj potpori koju su UNICEF i UNESCO pružili BiH te ocijenila da je dobra komunikacija jedini put za rješenje svih problema u ovoj zemlji pa tako i u polju obrazovanja.
Najavila je da će Ministarstvo uskoro organizirati prvi virtualni susret ministara za područje naobrazbe u BiH na kojoj bi trebalo razmijeniti iskustva, znanstvene lekcije i promisliti najbolje puteve za povratak učenika u škole uz moto "započnimo bolje".
Intencija Ministarstva je otvoriti obrazovno polje dijalogom koje će omogućiti međusobno povjerenje, navodi se u priopćenju.