Povjesničari iz BiH, Hrvatske, Crne Gore i Srbije ušli su u najuži izbor za nagradu za svjetski pluralizam za 2019. godinu nakon što je Svjetski centar za pluralizam objavio deset finalista za ovu nagradu, uključujući i tim projekta "Učenje povijesti koja to još nije" (Learning history that is not yet history).
Ovaj projekt bavi se temom raspada Jugoslavije i ratovima koji su se dogodili na ovim prostorima, a koji se od države do države prezentiraju na različite, često suprotstavljene i međusobno isključujuće načine.
Nositelj projekta iz BiH je Udruženje nastavnika historije/istorije/povijesti u BiH (EUROCLIO HIP) koje s partnerskim organizacijama na lokalnoj, regionalnoj i globalnoj razini radi na uspostavi mira i širenju pluralizma.
Udruženje je osnovano 2003. godine kao nevladino i nestranačko profesionalno udruženje kojem je za cilj djelovanje u pravcu unapređenja kvalitete nastave povijesti u BiH. Registrirano je na državnoj razini i okuplja nastavnike i profesore povijesti iz cijele države. U članstvu su nastavnici iz osnovnih škola, profesori iz srednjih škola, sveučilišni profesori, povjesničari koji rade u institutima, muzejima, pa čak i studenti povijesti. Od 2004. godine Udruženje je u članstvo Europske asocijacije edukatora povijesti (EUROCLIO).
Predsjednica Udruženja EUROCLIO HIP BiH Melisa Forić Plasto, asistent na Odsjeku za povijest Filozofskog fakulteta u Sarajevu, ističe da ovo udruženje još od 2003. kad je osnovano ima uspostavljenu suradnju sa sličnim udruženjima iz regije. U posljednjih šesnaest godina zajednički su realizirali nekoliko projekata koji su rezultirali dodatnim nastavnim materijalima za nastavu povijesti u vidu Zbirke radionica, knjige u kojoj je tiskano 20 radionica o određenim temama, i koja je pripremljena za korištenje u nastavi.
-Prvo smo radili na temi svakodnevnog života u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Srbiji u vrijeme Socijalističke Jugoslavije, a kasnije smo pripremili materijale o nekim kontraverznim i osjetljivim temama iz zajedničke prošlosti u razdoblju od 1900-1945. godine. Treći projekt koji je rezultat ove regionalne suradnje je projekt 'Učenje povijesti koja to još nije' za koji je došla nominacija za nagradu - kazala je Forić Plasto.
Podsjeća da je za nagradu bilo nominirano 538 ideja, projekata iz 74 zemlje. Programski tim "Učenje povijesti koja to još nije“ izdvojio se među deset najboljih, od kojih će tri u rujnu biti proglašeni pobjednicima. Nagrada prepoznaje izuzetna dostignuća organizacija, pojedinaca i vlada širom svijeta koji ilustriraju život u miru i produktivnosti s raznolikošću.