U Žepču je održana promocija pobjedničkih poslovnih ideja mladih poduzetnika iz općina Žepče i Gračanica te su uručene nagrade za najbolje timove i zahvalnice za 18 sudionika start-up akademija u Žepču i Gračanici. Pobjednici Start-up akademije u Žepču su Dijana Jelić s biznis idejom “2. MAMA” i Nikolina Martinović za “Nina Make-up Artist”, a u Gračanici to su mladi budući poduzetnici Kenan Mehić i Kerim Grbić s “AquaFarmom” te Sabina Đulić i Dino Hadžiavdić s “MIS tekstilom”.
Ekonomski razvoj
Događaj je organizirala Razvojna agencija Žepče koja je prethodnih godinu dana, zajedno s Općinom Gračanica kao partnerom na projektu, provodila aktivnosti na povećanju mogućnosti zapošljavanja mladih i podizanju svijesti o koristima samozapošljavanja kroz osmišljene instrumente za razvoj poslovnih modela, kao i kreiranje inovativnih modela audiovizualnog i tiskanog promotivnog materijala za privlačenje domaćih i inoulagača i informiranje mladih nezaposlenih osoba o prilikama u poduzetništvu. Realizaciju je financirao EU kroz EU ProLocal, zajednički program EU-a i vlade Njemačke za lokalnu samoupravu i ekonomski razvoj u BiH, koji provodi GIZ. Ukupna vrijednost projekta je 161.361,05 maraka, od čega donator financira 80 posto odnosno 129.899,02 marke. Uime domaćina, Općine Žepče, obratio se načelnik Mato Zovko koji je naglasio važnost razvijanja poduzetničkog duha kod mladih ljudi i svijesti o važnosti proaktivnosti u društvu i na tržištu rada od najranijih dana te naglasio kako Općina Žepče već dulje vrijeme podržava i potiče samozapošljavanje, u prvome redu mladih i žena, pružajući im i svaku drugu pomoć kako bi opstali u svome biznisu. Uime Općine Gračanica govorio je Nihad Krajnović, predsjedatelj OV-a Gračanica, a uime donatora GIZ Gligor Stojkov.
Suradnja općina
Naglašeno je i kako se kroz partnerstvo i suradnju općina Žepče i Gračanica uspjelo razviti strukturiran proces za pokretanje biznisa kroz alate za potporu samozapošljavanju i vođenju start-upa, a to je edukativno-mentorski program start-up akademija sa sedam različitih tema nužnih za razvoj start-up biznisa s praktičnim vježbama i iskustvima mentora s konkretnim biznisima. Uspostavljen je i mentorski klub u kojem je 11 mentora iz cijele BiH te kreiran i “one stop shop” - audiovizualni online i tiskani materijal za obje općine, i to za privlačenje novih investicija. Prezentirane su, osim pobjedničkih, i poslovne ideje koje je povjerenstvo ocijenilo najvišim ocjenama, i to poslovna ideja “Tim za sve” Adisa Spahića i Mirsada Mehića, kao i “Knjigovodstvo u džepu” čiji su kreatori Edin i Selveta Šehić i Emina Šarić.•