U proteklom razdoblju zabilježeno je više različitih prijevara i njihovih pokušaja

Prevaranti kreiraju lažne stranice i na njima prodaju "jeftinu" robu

Prevaranti kreiraju lažne stranice i na njima prodaju "jeftinu" robu
27.08.2024.
u 16:12
Pogledaj originalni članak

U posljednjih nekoliko godina online kupnja postala je sve popularnija jer omogućuje kupcima da pregledaju široku ponudu proizvoda iz udobnosti vlastitog doma i u bilo koje doba dana kupe određeni proizvod, piše Večernji list BiH. No, osim svih prednosti online kupnje, kupci su, nažalost, otkrili i sve mane koje internetska trgovina donosi. Pri tome ne mislimo na reklamacije ili povrat proizvoda, nego na prijevare s kojima se bh. građani sve češće susreću.

Plaćanje karticama

Upravo zbog toga i Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Srpske (MUP RS) izdalo je upozorenje u kojem poziva građane da budu dodatno oprezni prilikom kupnje na internetu i kada online plaćaju platnim karticama. Kako navode, u proteklom razdoblju zabilježeno je više različitih prijevara i pokušaja prijevara koje se odnose na zloupotrebe platnih kartica građana. -Prijevare se vrše tako da počinitelji kreiraju lažne stranice na društvenim mrežama na kojima se reklamira prodaja obuće po značajno nižim cijenama od tržišnih. Prilikom navodne prodaje, odnosno kupnje, od građana se traže podaci o bankovnim karticama u cilju plaćanja artikla (broj kartice, CVV kod, razdoblje valjanosti kartice) te se nakon toga vrše transferi novca s računa građana na različite servise za online plaćanja i transfer novca diljem svijeta, a naručena obuća nikad ne bude isporučena - upozoravaju iz MUP-a RS-a.

Savjetuju građanima da prilikom kupnje preko interneta budu oprezni te da koriste samo sigurne i provjerene stranice za online kupnju. - Jedan od načina zaštite je da se prilikom kupnje putem interneta koriste bankovne kartice samo za tu svrhu, koje nisu povezane s ostalim računima. Ako građani smatraju da su žrtve ovog oblika prijevare, potrebno je da o tome odmah obavijeste banku izdavatelja kartice u svrhu blokiranja kartice i pokušaja povrata novca te da slučaj prijave policiji - priopćili su iz Ministarstva unutarnjih poslova Republike Srpske.

I iz udruga za zaštitu potrošača konstantno pozivaju građane na oprez zbog sve većeg broja prijevara, navodeći primjere s kojima su se kupci susretali. Najčešće prijevare, kako ističu, događaju se prilikom kupnje od neprovjerenih prodavača, odnosno kada ljudi kupuju nešto na internetskim trgovinama koje izgledaju legitimno jer prikazuju lažne znakove koji povećavaju povjerenje (logotipovi poznatih brendova i slično). Jedna od žalbi koje su zaprimili bila je ona da je gospođi na vrata umjesto kožne crne jakne stigla bijela od umjetne kože, umjesto papuča za posao stigle su poderane pokućnice, pogrešan dio za automobil... Primjeri su brojni, zbog čega, upozoravaju, kupci apsolutno uvijek moraju biti na oprezu kada nešto kupuju na internetu.

Lažna predstavljanja

No, osim ovoga vida prijevare, na internetu postoje i drugi, na što su nedavno upozorili iz FUP-a. Kako su ranije naveli za Fenu, prevaranti se služe raznim metodama, a u nekim slučajevima oštećene osobe kontaktiraju nepoznate osobe koje se predstavljaju kao službenici banke te ih tom prilikom obavještavaju da su dobile poklon-bon i zahtijevaju podatke bankovne kartice kako bi im uplatili novčani iznos tog dobivenog poklon-bona.

U drugim pak slučajevima građane koji su vršili online prodaju kontaktirale su nepoznate osobe koje su se predstavljale kao kupci, zahtijevajući da uplatu izvrše na bankovni račun, odnosno karticu, te su tražili podatke s bankovne kartice kako bi izvršili navodnu uplatu.

Nakon što oštećene osobe ustupe podatke trećim osobama, te osobe novac s bankovnih kartica u kratkom roku potroše ili prenesu na neki drugi online servis. U slučaju navedenih događaja građani zloupotrebe trebaju prijaviti svojoj banci kako bi se bankovna kartica blokirala i spriječila daljnja zloupotreba, nakon čega je slučaj potrebno prijaviti nadležnoj policijskoj upravi.

- Upozoravamo građane da nikada ne dijele podatke o svojim bankovnim karticama trećim osobama te također napominjemo da službenici banke nikada neće putem telefona tražiti podatke s bankovne kartice klijenta - naveli su ranije iz FUP-a. Da prevaranti ne prezaju ni pred čim, svakodnevno se uvjeri netko od bh. građana, nažalost. Upravo zbog toga, što god kupovali i s kim god komunicirali, nikada ne dijelite osobne podatke nepoznatim osobama.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.