čitluk

Prijeko je potrebno izgraditi obilaznicu i autobusni kolodvor

Prijeko je potrebno izgraditi obilaznicu i autobusni kolodvor
10.04.2018.
u 16:15
Pogledaj originalni članak

Zahvaljujući sredstvima iz općinskog proračuna te dijelom samih mještana, posljednjih desetak godina u čitlučkoj se općini velika pozornost poklanja izgradnji novih i modernizaciji postojećih lokalnih prometnica te ostalih infrastrukturnih objekata. Tako su proširene, asfaltirane i uređene mnoge lokalne ceste, sanirana neka raskrižja i pristupni izlazi na regionalne prometnice, asfaltirane mnoge seoske ceste kroz mjesne zajednice, izgrađeni kilometri nogostupa, postavljena javna rasvjeta u većini naseljenih mjesta, izgrađeni sportski centri u većini MZ-ova...

Autobusni kolodvor

Treba, međutim, reći kako je Čitluk jedno od rijetkih općinskih središta bez autobusnog kolodvora. Stoga se većina autobusa u tranzitu godinama zaustavlja na kolniku glavne gradske Ulice kralja Tomislava, stvarajući tako prometne gužve i dovodeći u opasnost putnike i ostale sudionike u prometu. Ta opasnost doista je velika jer u općini postoji nekoliko tisuća automobila, a kako Čitluk nema ni obilaznice, sav se putnički i teretni promet magistralnom cestom prvog reda Mostar - Čitluk - Ljubuški odvija glavnom čitlučkom prometnicom - Ulicom kralja Tomislava. Zbog brojnih putničkih automobila i teretnih vozila promet je u toj ulici, posebice u prijepodnevnim satima, toliko otežan da često dolazi do zastoja, pogotovo kada se na kolniku te ulice kod hotela Brotnjo i kod čitlučke OŠ zaustave autobusi kako bi primili putnike ili učenike.

Prometne gužve

Uz to, izgradnjom graničnog prijelaza na Bijači, a posebice nakon puštanja u promet čvorišta Zvirovići na koridoru Vc, prometne gužve magistralnom cestom kroz Čitluk osjetno su se povećale. Naime, na putu prema čvorištu Zvirovići i dalje prema RH svakodnevno kroz središte Čitluka prolaze brojni kamioni, tegljači i ostala teška vozila koja usporavaju promet i prijete pješacima. Budući da su u Čitluku prometne gužve svakodnevne te da postoji samo jedan semafor, jasno je kakve opasnosti prijete pješacima, posebice učenicima OŠ fra Didaka Buntića koji svakodnevno, unatoč izgrađenom podvožnjaku, prelaze glavnu ulicu pri dolasku u školu i povratku do autobusa. Zbog svega toga Općina bi trebala što prije izgraditi autobusni kolodvor, a Javno poduzeće Ceste FBiH konačno bi moralo početi gradnju prijeko potrebne obilaznice te riješiti neke “crne točke” na dijelu magistralne ceste kroz općinu Čitluk. Sve dok se to ne učini, sigurnost svih sudionika u prometu glavnom čitlučkom ulicom teško će se moći povećati. Treba reći da se već niz godina s pravom upozorava na potrebu izgradnje čitlučke obilaznice. Prema glavnom projektu, čiju izradu je financiralo Ministarstva prometa i veza HNŽ-a, čitlučka obilaznica bi trebala voditi od Gradnića, preko Bara i Vionice, do Lovačkog doma s odvojkom za Čapljinu i priključnom cestom za Međugorje. Zasad je taj projekt samo u planovima i teško će se realizirati bez financijske potpora viših razina vlasti. A to će se kad-tad morati učiniti. •

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.