Međunarodna certifikacijska kuća ICERTIAS - International Certification Association sa sjedištem u Zürichu, Švicarska, provela je tijekom rujna istraživanje ICERTIAS Customers’ Friend o zadovoljstvu bh. građana kvalitetom uslužnosti tvrtki u BiH - prema percepciji građana BiH, odnosno korisnika.
Razina uslužnosti
U istraživanju, kako donosi Bljesak.info, odvojeno je ispitano zadovoljstvo uslužnošću tvrtki iz odjela usluga, a posebno iz odjela proizvoda. Na pitanje je li razina uslužnosti koje tvrtke pružaju svojim kupcima, odnosno klijentima, na višoj ili nižoj razini nego prije pet godina, 35,6 posto ispitanika je kazalo kako je na istoj razini kao i prije pet godina, 32,9 posto ispitanika kazalo je da je lošija nego prije pet godina, dok je 31,5 posto kazalo kako je na većoj razini nego prije pet godina. U vezi s razinom zadovoljstva, ovisno o gospodarskom sektoru - postavljeno je pitanje posebno za uslužne djelatnosti, a posebno za proizvođače. Kod ocjenjivanja uslužnog sektora ispitanicima je objašnjeno da ocjenjuju i valoriziraju subjekte prema razini ljubaznosti prema klijentima, povjerenju, stupnju profesionalnosti u rješavanju pritužbi klijenata i sl. Na pitanje da odaberu uslužni gospodarski odjel za koji smatraju da tvrtke unutar njega u BiH nude najvišu razinu uslužnosti - najbolji odnos prema svojim klijentima, najveći broj ispitanika od deset u rotaciji ponuđenih odgovora odabrao je odgovor “privatni zdravstveni sektor (npr. privatne poliklinike i sl.)” - njih 20,6 posto. Slijede “bankarstvo” sa 17,4 posto, “ugostiteljske usluge (kafići, restorani, hoteli i sl.)” s 12,1 posto ispitanika, “maloprodaja prehrambenih proizvoda i robe široke potrošnje” s 11,4 posto, “maloprodaja odjeće i obuće” te “osiguranja” s 9,8%; “telekomunikacije” 6,8 posto te na začelju “energetske usluge” 4,5%, “automoto (npr. servisi za vozila)” i “maloprodaja tehničke opreme, elektronike, bijele tehnike i sl.” s 3,8 posto.
Najbolji prema kupcima
Na pitanje da odaberu sektor koji nudi najviše uslužnosti - najbolji odnos prema svojim kupcima (reklamacije, rješavanju pritužbi na kvalitetu proizvoda i sl., servisnoj podršci, dodatnoj edukaciji kako koristiti proizvod) od ukupno 1200 ispitanika, 19,4 posto je izabralo odgovor “proizvođači namještaja”.