Predsjedatelj Predsjedništva BiH Dragan Čović je gostujući u “Temi dana” na Hrvatskoj radio-televiziji poručio kako poruke koje ovih dana stižu iz Bosne i Hercegovine glede Pelješkog mosta nisu stav države, nego samo jedne stranke i nekih pojedinaca u njoj. - Mi smo bili uvjereni da službeno stajalište BiH podrazumijeva ohrabrenje Hrvatskoj za ovaj projekt koji ima veliko značenje i za BiH. Ali, kao što vidite, posljednjih nekoliko dana ponovno se pokrenulo pitanje odnosa prema jednom takvom projektu i to stiže isključivo od jedne strane, jedne stranke i nekoliko pojedinaca u toj stranci - rekao je Čović. Dodao je kako u posljednje tri godine Predsjedništvo BiH nije imalo tu temu na dnevnom redu niti je ijednom u razgovorima s partnerima i prijateljima iz Hrvatske to pitanje otvoreno.
Svi uvjeti ispunjeni
- Podrazumijevalo se da je dana apsolutna suglasnost s obzirom na to da je Hrvatska ispoštovala sve zahtjeve koji su stigli s bh. strane - istaknuo je predsjedatelj Predsjedništva BiH tijekom gostovanja na HRT-u. Na pitanje voditelja znači li ovaj sukob BiH s Hrvatskom i sukob s Europskom unijom, Čović je rekao kako to nikako ne može biti slučaj. - Ovdje se moraju razlikovati stajališta države i stajališta pojedinaca. S vremenom će se pojaviti i druge bošnjačke stranke osim SDA koje će iznositi slična stajališta. Što se tiče BiH, mi imamo vrlo jasan stav. A on je izgraditi vrlo kvalitetne i jasne odnose s Hrvatskom jer vidimo da naš europski put ide preko Hrvatske, preko Zagreba, te se Hrvatska pojavila kao pravi partner u pomoći biti nam saveznik i logistika u cilju što bržeg svladavanja prepreka na europskom putu BiH. BiH nema prijepor s Hrvatskom kada je u pitanju ovaj, ali i drugi projekti - jasno je poručio Čović te dodao kako će vrijeme pokazati imaju li neki neke druge strategije za BiH osim one da država ide euroatlantskim putem. Pri tome se prvenstveno misli na partnerstvo Bošnjaka s Turskom koja ulaže sve više napora kako bi europski put BiH barem djelomično bio usporen. - Postoji li određena politička struktura u Turskoj i u BiH koja ima neke druge strategije osim BiH u EU, to ćemo tek vidjeti. Priča glede Pelješkog mosta samo je gubljenje vremena, a mi nemamo više taj luksuz - zaključio je Čović. U međuvremenu, u javnosti su se pojavile informacije o suspenziji pomoćnika ministra prometa i veza BiH za infrastrukturu Izeta Bajrambašića koji je 2013. godine poslao odgovor Europskoj komisiji kako BiH nema namjeru graditi luku u Neumu. Upravo su taj razlog bošnjački političari željeli navesti kao glavni argument za obustavljanje projekta Pelješkog mosta. Bajrambašić je 2016. godine suspendiran s pozicije pomoćnika ministra nakon što je Tužiteljstvo BiH otvorilo istragu zbog uzimanja naknada za članstvo u SEETO, o čemu Ministarstvo nikada nije obaviješteno. SEETO je regionalna prometna organizacija uspostavljena na osnovi memoranduma o razumijevanju o razvoju osnovne regionalne prometne mreže u jugoistočnoj Europi.
Sporne naknade
U razdoblju od 1. siječnja 2008. do 31. listopada 2013. godine Izet Bajrambašić je, kao organizator udružene skupine, protupravno prisvojio ukupnu naknadu u iznosu ne manjem od 41.072,43 KM, odnosno 21.000 eura. Omogućio je i protupravno prisvajanje ukupne naknade drugom državnom službeniku u iznosu od 34.227,02 KM, odnosno 17.500 eura, te protupravno prisvajanje ukupne naknade trećem državnom službeniku u iznosu od 20.536,21 KM, odnosno 10.500 eura. Zaposlenici ministarstva su protupravno prisvojili ukupnu naknadu u iznosu od 95.835,67 KM, odnosno 49.000 eura, bez odobrenja ili suglasnosti Ministarstva, iako su znali da ne posjeduju važeću odluku Ministarstva prometa i veza BiH. Barem tako tvrdi Tužiteljstvo, a sud o ovome tek treba odlučiti.
Moraš se odlučiti da li si sa Dodikom ili si sa Evropom, kurvanja je dosta bilo.