Strategija razvoja javnih cesta 2020.- 2030.

Planirana rekonstrukcija i sanacija 11 prometnica u HNŽ-u, evo kojih

Planirana rekonstrukcija i sanacija 11 prometnica u HNŽ-u, evo kojih
01.02.2021.
u 21:59
Pogledaj originalni članak

Vlada Hercegovačko–neretvanske županije obnovom postojećih prometnica te izgradnjom novih u predstojećem razdoblju planira raditi na jačanju prometne infrastrukture, piše Večernji list BiH.

Regionalne prometnice

Jedanaest regionalnih prometnica na području Hercegovačko-neretvanske županije zahtijeva žurnu rekonstrukciju ili sanaciju u manjem ili većem opsegu.

Službeni podaci govore kako na području ove županije 85,6 kilometara (25,63%) regionalnih cesta čine makadamske, i to najviše u općini Konjic zbog teških terenskih uvjeta.

Prema podacima dokumenta Strategija razvoja javnih cesta 2020. - 2030., rehabilitaciju postojeće prometnice nužno je napraviti na dionicama Prozor – Mokronoge, Žitomislići - Čitluk - Tromeđa – Hamzići, Tromeđa – Gabela, Dračevo – Zavala, Stolac – Berkovići, Zavala – Orahov Do.

Riječ je o regionalnim prometnicama koje su ranije u cijelosti asfaltirane, odnosno nemaju makadamske dijelove, ali je asfaltni sloj na njima dotrajao ili ih je potrebno proširiti i doraditi zbog činjenice da njima svakodnevno prometuje velik broj putnika. Osim njih, rekonstrukciju/sanaciju zahtijeva znatan broj regionalnih prometnica na području ove županije jer još uvijek nisu presvučene asfaltom, odnosno riječ je dijelom o makadamskim cestama.

Među tim prometnicama su Prozor – Konjic, gdje je od ukupno 62,61 kilometra čak 32,30 km makadama. Slijedi Konjic – Borci dužine 33,56 kilometra (17,68 asfalt, 15,88 km makadam).

Na listi prioriteta Vlade Hercegovačko-neretvanske županije u predstojećem razdoblju svakako je i prometnica Česim – Potoci na kojoj je ostalo 10,29 kilometara makadama, zatim Borci - Glavatičevo – Argud s 10,39 neasfaltiranih kilometara te Ostrožac – Fojnica gdje je potrebno asfaltom presvući polovicu prometnice, odnosno njezinih 16,74 kilometra.

Investicije za budućnost

U prilog tome da je spomenute prometnice nužno rekonstruirati ili sanirati njihove nedostatke govore podaci o broju vozila koja svakim danom njima prolaze.

Najprometnija regionalna prometnica u HN županiji je Čapljina – Gabela gdje svakodnevno prođe 3225 vozila. Slijedi Tromeđa – Trebižat s 3123 PGDP (prosječni godišnji dnevni promet), Prozor - granica županija (Ravno) s 2477 PGPD, Žitomislići – Čitluk s 2298 PGPD te Tromeđa - granica županija (Š. Brijeg) 2212. Na šestom mjestu po broju vozila koja njome svakodnevno prometuju je s 2212 PGPD regionalna cesta Konjic – Borci koja se nalazi u skupini dijelom makadamskih cesta, odnosno na listi prioriteta Vlade HNŽ-a za rekonstrukciju.

Podsjetimo, regionalne ceste prvoga reda namijenjene su za prometno povezivanje ekonomskih područja države ili entiteta, značajnih središta lokalnih zajednica, kao i za prometno povezivanje s cestama iste ili više kategorije; posebno izgrađeni priključci, ako su predviđeni, čine njihov sastavni dio.

Regionalne ceste drugog reda namijenjene su za prometno povezivanje središta lokalnih zajednica u okviru određenog entiteta, za povezivanje turističkih (turističke ceste) i graničnih područja značajnih za državu te graničnih prijelaza s cestama iste ili više kategorije kada, prema propisanim kriterijima, kategorizacije ne dostigne višu kategoriju.•

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.