Najmlađa općina u Zapadnohercegovačkoj općini posljednjih se godina ubrzano razvija. Uz zavidnu gospodarsku sliku, Posušje se ozbiljno uhvatilo ukoštac s infrastrukturom. Budući da je ovo jedna od rijetkih životnih sredina u Bosni i Hercegovini koja se može pohvaliti pozitivnom demografskom slikom, javlja se potreba za stvaranjem dodatnog životnog prostora u urbanoj zoni, piše Večernji list BiH.
Nogostupi, javna rasvjeta...
Posljednjih godina na području Posušja bilježi se i ekspanzija stanogradnje. Najviše se gradilo na području Vojuše gdje su izgrađene četiri zgrade s 98 stanova. Novi stambeni kompleks izgrađen je i na području nekadašnje tvornice prerade plastičnih masa, a on ima ukupno 36 stanova, dok je u tijeku izgradnja njih još 26.
Novo stambeno naselje niče i na nekadašnjem gospodarskom području na južnom izlazu iz Posušja gdje bi svoj novi životni prostor trebalo naći 27 obitelji. Uz sve navedeno, gradi se ili je u planu gradnja novih stambenih objekata na Sjevernoj i Južnoj obilaznici te Carskom Gaju gdje će ukupno biti izgrađeno 35 stambenih jedinica. Kada se podvuče crta, u posljednjih 10 godina u sklopu navedenih većih i nekoliko manjih objekata izgrađen je čak 161 stan, a u skoroj budućnosti na tržištu će biti dostupno još 76 novih stanova. Gradnja novih stambenih objekata otvara potrebu i za gradnjom poslovnih prostora, poput poslovnica banaka, trgovačkih centara, uslužnih obrta pa čak i poliklinika u kojima će se građanima pružati medicinske usluge.
Također, bitno je naglasiti kako svaki novi kompleks odnosno gradnju stambenog objekta u ovoj urbanoj sredini prati rekonstrukcija ili gradnja nove prometne infrastrukture, nogostupa i javne rasvjete, a sve to zajedno doprinosi između ostalog i urbanijem izgledu Posušja. Inače, jednako kao i u svim manjim sredinama, i u općini Posušje ranije je okosnicu urbanizacije činila gradnja obiteljskih kuća, dok su se u većim sredinama zbog napučenosti uglavnom gradile stambene zgrade s većim brojem stambenih jedinica. Ova praksa gradnje obiteljskih kuća u gradskim i prigradskim naseljima nastavila se i u vremenu nakon rata, međutim, širenjem Posušja prema Rastovači, Ričini i Osoju urbana zona gotovo se udvostručila donoseći potpuno nova naselja poput, primjerice, naselja Meljakuša III. Uz to su se naselja poput Procipa, Carskog Gaja, Jukića Okučja i Marasovog Briga znatno proširila.
Prometno rasterećenje
Formiranje naselja pratila je i izgradnja prateće infrastrukture pa je tako uz prilazne ceste u naseljima izgrađena i Južna obilaznica koja je donijela dodatno prometno rasterećenje središta grada, ali i stvorila uvjete za formiranje gospodarske zone.
Inače, stanogradnja je aktualizirana u drugoj polovini 2000-ih prenamjenom postojećeg objekta u središtu grada i adaptacijom 15 stanova te gradnjom namjenskog stambenog objekta čime je ova brojka povećana za dodatnih 20 stanova