Intervju: Svjetlan Stanić, vlasnik i predsjednik Uprave Stanić grupe

Stanić grupa preuzela Bihaćku pivovaru, utvrdila poziciju snažnog regionalnog proizvođača pića

15.07.2024.
u 10:41
Pogledaj originalni članak

Grupacija s više od 1000 zaposlenika nastavlja snažnu regionalnu ekspanziju, akvizicijom Bihaćke pivovare povećava kapacitet za dodatnih 50 milijuna litara i postaje vlasnik poznatih bh. brendova.

Tom prigodom donosimo vam ekskluzivni intervju sa Svjetlanom Stanićem, vlasnikom i predsjednikom Uprave Stanić grupe.

Možete li se osvrnuti na proces akvizicije Bihaćke pivovare? Kako je došlo do takve odluke?

- Nakon dugog niza godina u segmentu distribucije pića, gdje smo se dokazali i tržištu i svojim renomiranim principalima, prije svega Heinekenu i Diageu, a osnaženi uvjerenjem u vlastita znanja i sposobnosti, odlučili smo pokrenuti vlastitu proizvodnju i od tada sustavno gradimo lijepu proizvodno-poslovnu priču.

Strateški razvoj u segment proizvodnje započeo je kupnjom Juicy brendova, nastavljen akvizicijom Maraske te recentno Heinekenovih bezalkoholnih brendova Sola i Zala.

Bihaćka pivovara sa svojim proizvodnim kapacitetima i asortimanom idealno se uklapa u našu poslovnu viziju temeljenu na tržišnoj poziciji i renomeu vlastitih brendova Grupacije te već spomenutoj suradnji s Heinekenom, čiji smo ekskluzivni distributer za BiH gotovo trideset godina i u čemu vidimo potencijal za proširenje suradnje na tržištima regije i izvan same distribucije.

S obzirom na takva naša promišljanja i planove, reagirali smo čim se ukazala prilika za akviziciju te smo se vrlo brzo dogovorili s dosadašnjim vlasnicima, obitelji Ibrahimpašić, kojima ovom prilikom zahvaljujem na korektnosti i brzini realizacije.

Što takav potez znači za ojačavanje brenda Stanić grupe, ali i za proizvodnu djelatnost te kakav je asortiman pića u pitanju?

- Svakako nam je jedan od ciljeva zaokružiti našu ponudu prema tržištu pića, kako kroz vlastite tako i komplementarne distributivne brendove te nas snagom takvog asortimana, ali i visokom kvalitetom ukupne usluge prema tržištu, potvrditi kao nezaobilaznog partnera.

Bihaćka pivovara u tome će imati značajnu ulogu sa svojim trenutačnim asortimanom bezalkoholnih pića, odnosno negazirane vode i sokova, te pivskim jer dobivamo renomirani domaći brend koji će upotpuniti našu ponudu prema tržištu.

No, snaga brenda Stanić gradi se i kroz odgovorno, kružno gospodarstvo te odnos prema zaposlenicima i potrošačima. Tek kada imate sve to zaokruženo, možemo govoriti o snažnom brendu i reputaciji. Upravo je Stanić grupa s Maraskom plasirana u top 30 tvrtki s najboljom reputacijom prema Forbesu Hrvatska.

S obzirom na činjenicu da je Stanić grupa jedan od najsnažnijih regionalnih proizvođača negaziranih pića koja se može pohvaliti modernim proizvodnim pogonima, koliko će ovaj proces pozitivno utjecati na proizvodne kapacitete Bihaćke pivovare?

- Stanić grupa vlasnik je dviju tvornica u Hrvatskoj i jedne u Bosni i Hercegovini te već u ovom trenutku proizvodi više od 100 milijuna litara godišnje.

Važno je napomenuti da smo prije dva mjeseca svečano otvorili svoju obnovljenu tvornicu u Jastrebarskom (Hrvatska), gdje smo u modernizaciju i povećanje kapaciteta investirali 12,8 milijuna eura, s posebnim naglaskom na održivo, kružno gospodarstvo.

Naime, Stanić grupa kroz novi format ambalaže Tetra Stelo Aseptic prva u svijetu predstavila je neodvojivi čep LightWing 30 koji sadržava 100% certificirane reciklirane polimere.

Ulaganje u tehnološke inovacije u pakiranju smatramo svojom obvezom prema svijetu koji nas okružuje, a ujedno time optimiziramo poslovanje, smanjujemo otpad i troškove, pojednostavljujemo proizvodne procese, povećavamo učinkovitost i kvalitetu proizvoda.

Ukratko: win-win pristup

Bihaćka pivovara povećat će proizvodne kapacitete Grupacije za dodatnih 50 milijuna litara i pet novih proizvodnih linija za razne formate staklene ambalaže, PET, limenke i bačve i ne sumnjamo da će ti kapaciteti, imajući u vidu naše ambiciozne planove, sigurno doći do punog izražaja u okviru Stanić grupe.

Koliki značaj danas ima Stanić grupa kada govorimo o radnim mjestima u BiH i Hrvatskoj, ali i ukupnim gospodarskim kretanjima?

- U ovom trenutku Stanić grupa zapošljava više od tisuću radnika u BiH i Hrvatskoj i samo taj podatak govori o našem utjecaju na ekonomiju, posebno jer je veliki dio Grupacije orijentiran na proizvodnju i aktivaciju lokalnih resursa.

Za razliku od prethodnih godina, sada je pomanjkanje radne snage najvruće pitanje, a ne nezaposlenost, tako da je tu veća odgovornost državnih tijela - kako naći pravi način da se zadrži stanovništvo, a posebno ono radno aktivno jer su to ujedno i najveći potrošači na našim tržištima.

Često smo pozivani i rado viđeni u svim prigodama i događanjima koji se bave unaprjeđenjem gospodarske klime, trudimo se biti aktivan sudionik i sugovornik u svim procesima koji su usmjereni na poboljšanje uvjeta rada i poduzetnicima i zaposlenicima jer tu mora postojati zdrav balans.

Stanić grupa je prepoznatljiva i u kontekstu primjene suvremenih tehnoloških rješenja, ali i kroz iznimno pozitivan odnos prema radnicima. Koliko su ovi elementi važan segment koji jamči poziciju koju Stanić grupa danas ima?

- Primjena naprednih tehnoloških rješenja osigurava najviše standarde sigurnosti i kvalitete proizvoda bez uporabe konzervansa, produljuje rok trajanja i održava cjelovitost naših pića. To, u kombinaciji s upotrebom obnovljivih materijala u našoj ambalaži, naglašava našu predanost zdravlju, sigurnosti i održivosti okoliša, a u isto vrijeme jača imidž našeg brenda, povećava povjerenje i zadovoljstvo potrošača i pozicionira nas kao naprednog, ekološki odgovornog lidera u industriji pića.

Spomenuo sam izazove koje imamo s radnom snagom, ali uz naš renome i uvjete koje nudimo uspješno se s time nosimo.

Uveli smo i izravne sastanke uprava pojedinih tvrtki sa zaposlenicima, gajimo otvorenu i transparentnu komunikaciju jer se time gradi povjerenje te reagiramo na prijedloge naših zaposlenika po svim pitanjima.

Činjenica je da imamo, kroz akvizicije, dosta novih zaposlenika i ponekad je izazov ujednačiti standarde i prakse, ali u Grupaciji radi i veliki broj ljudi koji su tu već trideset i više godina i koji su sa mnom gradili ovu priču, na čemu sam im neizmjerno zahvalan i što me čini jako ponosnim kao vlasnika.

Vjerojatno nešto dobro radimo

Da sumiram odgovor na vaše pitanje, investicija u “zelenu” tehnologiju i zaposlenike, kvalitetna ponuda prema potrošačima i pouzdan servis prema tržištu - sve to ugrađujemo u reputaciju Stanić grupe i svakodnevno preispitujemo kako biti bolji.

Kakvi su planovi kada govorimo o bliskoj budućnosti?

- S obzirom na doista velike, značajne akvizicije u posljednje dvije godine, prioritet nam je sve do kraja posložiti i primijeniti model poslovanja Stanić grupe u sve tvrtke članice, a u cilju postizanja maksimalnih sinergija i poboljšanja svih poslovnih aktivnosti.

Situacija je vrlo izazovna, posebno za proizvođače zbog povećanja cijena svih ulaznih stavki, nedostatka nekih ključnih sirovina na svjetskom tržištu te isto tako nedostatka kvalitetne radne snage bez koje nije moguće iznijeti sve naše planirane volumene.

Mi u Stanić grupi jako držimo do svojih zaposlenika, kontinuirano investiramo u razvoj ljudskih potencijala te dajemo priliku svim zaposlenicima za napredak unutar naše organizacije. Tim pristupom “odgojili” smo kvalitetan top i middle management koji nam omogućuje da se sada lakše nosimo s ranije navedenim izazovima.

U ovom trenutku nemamo u planu konkretnu novu akviziciju jer smo zaokružili priču i prioritet je stabilizacija poslovanja i kvalitetno pozicioniranje svih naših brendova.

No, to ne znači da ne nastavljamo pažljivo promatrati tržište i uvijek smo spremni poduzeti odgovarajuće korake ako se ukaže nova prilika za širenje u core-businessu.•

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.