Uspjela kampanja 'Moj put do roditeljstva'

Svaka četvrta trudnoća završava pobačajem, 20 posto žena neplodno

28.11.2022.
u 09:42
Pogledaj originalni članak

Središnjim događajem u kongresnoj dvorani hotela Mepas u Mostaru uspješno je završena kampanja "Moj put do roditeljstva". To je prva kampanja u Bosni i Hercegovini koja se multidisciplinarnim pristupom bavila problematikom reproduktivnog zdravlja muškarca i žene, odnosno teškoća sa začećem i spontanih pobačaja.

Stručne informacije

Ideja cijele kampanje bila je pružiti različite stručne informacije, ali i psihološku podršku svim parovima koji prolaze kroz različite bitke na svom putu. Cijelu priču pokrenule su dvije psihologinje, Ana Lovrić i Ivana Granić Galić, koje stoje iza Instagram profila Laboratorij sreće, te Poliklinika Vitalis iz Mostara. Središnji događaj kampanje je uime Poliklinike Vitalis otvorila Željka Đuzel, koja je svim prisutnima osigurala kupone s popustom za ginekološke pretrage. Ginekologinja u cijeloj kampanji, ali i predavačica na središnjem događaju bila je dr. Nikolina Penava, specijalistica ginekologije i opstetricije, subspecijalistica fetalne medicine i opstetricije. Svaka četvrta trudnoća završi spontanim pobačajem, a nedavna istraživanja koja su provedena u SAD-u pokazuju da je stopa neplodnosti kod žena čak i do 20%.
- Nažalost, ovo je problem s kojim se u ordinacijama sve više susrećemo, a pred kojim smo nekad i mi liječnici bespomoćni. Upravo zato je važno o ovoj problematici češće pričati da se ženama, ali i parovima općenito, pruži podrška - rekla je dr. Penava. O važnosti prehrane kod ove problematike govorila je Dragana Lošić, magistra farmacije i specijalistica nutricionizma.

- Kad je riječ o prehrani za poboljšanje plodnosti i prevenciju spontanih pobačaja, preporuka je mediteranska prehrana jer je bogata važnim nutrijentima, posebice vlaknima, proteinima, omega 3 masnim kiselinama, magnezijem, cinkom, selenom, vitamin B kompleksom, vitaminom C i drugim antioksidansima. Osim mediteranske prehrane, važno je provoditi redovitu fizičku aktivnost, svakodnevno boraviti na dnevnoj svjetlosti, dovoljno spavati te koristiti suplementaciju po preporuci zdravstvenog stručnjaka - istaknula je nutricionistica Lošić. Koliko je važno u ove borbe uključiti i psihologe, naglasile su u svojim izlaganjima Ana Lovrić i Ivana Granić Galić. Poželjno je da se svi parovi koji se bore za roditeljstvo obrate za psihološku pomoć kako njihove teške borbe ne bi ostavile utjecaj na njihove obitelji, ali i djecu. U sklopu središnjeg događaja kampanje održana su i svjedočanstva te su svoje priče o tugovanjima i borbi za roditeljstvo ispričale i mame: Maja Jelić, zastupnica brenda Dada i Rocco BiH, Katarina Tomić, vlasnica tvrtke Laurato, te Lana Lekić, profesorica na farmaceutskom fakultetu. Upravo je Lana jedna od mama koje su i posvojile djecu, a o čemu je kroz ovu kampanju i svjedočila. - Tako smo htjeli i sam proces posvajanja približiti sudionicima događaja i ohrabriti sve one parove koji kroz isti prolaze. Dvije ljekarne iz Sarajeva, Pharmacy SCC te Pharmacy Bingo City centar, sve su parove podržale popustima za različite suplemente koji su nužni za zdravlje prije, tijekom i nakon same trudnoće. Nadamo se da će cijela ova naša priča osvijestiti ljude da više nikog ne upitaju: ''Ima li išta novo?'' ili: ''Kad će drugo?'' jer nismo ni svjesni koliko ta pitanja ljude koji se bore za roditeljstvo mogu boljeti.

Važnost edukacije

Zajednička poruka svih ovih svjedočanstava, kao i velikog broja žena koje su nam se javile na društvenim mrežama, jest da ovakve borbe nitko ne zaslužuje prolaziti sam. Zato je uvijek dobro i poželjno potražiti podršku i pomoć - rekla je psihologinja Ivana. U sklopu ove kampanje snimljen je i emotivni dokumentarni videouradak u kojem je pet žena iskreno progovorilo o svojim gubicima i teškoćama začeća.
Otkad je pušten u javnost, video je pregledan više od 40 tisuća puta na različitim platformama te je pokrenuo više od stotinu žena da javno progovore o ovom gubitku.
- Od prvog dana kampanje u naš inboks stižu poruke žena diljem BiH, ali i Hrvatske i Srbije, koje su prošla slična iskustva. To je samo dokaz da je ženama, ali i parovima na našem području ovakva kampanja trebala. Vjerujemo kako smo teme teškoća začeća, ali i spontanih pobačaja, o kojima se u našem društvu još uvijek nerado priča, uspjeli približiti ljudima. Tako se Instagram kao platforma još jednom pokazao kao odličan medij za razbijanje tabu-tema i jačanja društvene svijesti - dodala je psihologinja Ana uime Laboratorija sreće. •

 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.