Članstvo u Prometnoj zajednici važno je za Bosnu i Hercegovinu i to trebaju shbvatiti svi sudionici u tom procesu jer će se u Prometnoj zajednici kreirati svi važni regionalni projekti - izjavio je novinarima ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine Mirko Šarović nakon što ugovor o Prometnoj zajednici nije podržan na sjednici Vijeća ministara BiH.
Naglasio je da je tekst jedinstven i da ga nijedna zemlja članica Prometne zajednice ne može mijenjati.
- Tekst je došao od Europske komisije s ciljem da se unaprijedi prometna infrastruktura u ovoj regiji. O tome ne treba opterećivati sam pristup BiH Prometnoj zajednici. Nije fer ni dobro da miniramo jedan takav dokument - kazao je Šarović.
U vezi s tom temom rekao je da je dva puta razgovarao s predsjednikom RS-a Miloradom Dodikom, tri puta s ministrom prometa i veza RS-a Neđom Trninićem dok je bio u Trstu. Također, i dva puta s ministrom pravde Antonom Kasipovićem.
- Rekao sam im da ću podržati svaki prijedlog koji dolazi iz RS-a, mogu imati svoj stav i nemojte da razmišljate hoću li to podržati, ali to nije dovoljno. Morate vidjeti što kaže Bruxelles i partneri iz reda bošnjačkog i hrvatskog naroda u Vijeću ministara BiH - dodaje Šarović smatrajući da ovaj pristup treba osloboditi suvišnih stvari, te da je prijedlog iz RS-a opterećen sa stvarima koje su praktično blokirale i RS i cijelu BiH da pristupi Prometnoj zajednici.
Osim toga, Šarović je danas odgovarajući na novinarska pitanja istaknuo da je pomogao u pregovorima s vladom Turske da Turska sudjeluje u financiranju važnog pravca koji će povezati glavne gradove BiH i Srbije.
- Turska strana je sa svoje strane odmah osigurala sredstva za izradu projektne dokumentacije i izvedbene projektne dokumentacije i obvezala se da će sudjelovati u financiranju, te očekuje od vlasti da se dogovore o trasi koja će povezati Sarajevo i Beograd. Ukoliko budemo dovoljno glupi nećemo se o tome dogovoriti - poručio je.
Mišljenja je da je bilo bolje da su Turci rekli "evo dat ćemo vam sredstva i točno utvrdili kuda trasa treba voditi".
- Ako se budem bilo što pitao moj prijedlog je da trasa ide preko Višegrada i dalje u Srbiju osobito jer je Srbija rekla da je njena kontakt točka Kontroman, odnosno Višegrad - kazao je Šarović.