Agencija za nadzor osiguranja u FBiH priopćila je da na snagu stupa novi pravilnik o obračunu premije osiguranja od automobilske odgovornosti. Do sada su prilikom registracije svi vozači plaćali jednaku cijenu premije osiguranja od automobilske odgovornosti. Svima je uračunat jednak bonus u iznosu od 50%, a osiguravajuće kuće uopće ne provjeravaju je li netko u prethodnoj godini skrivio nesreću. Novim pravilnikom takva praksa se mijenja, ako ste prouzročili prometnu nesreću, platit ćete skuplju premiju osiguranja.
Novi vozači
“Adekvatan obračun premije podrazumijeva diferenciranje osiguranika koji predstavljaju rizične skupine (štetnici) od osiguranika koji to nisu (nemaju prijavljene štete). Činjenica da je osiguranik imao štetu utječe na visinu premije, odnosno njezino povećanje obračunom malusa (doplatak na premiju osiguranja). Dakle, nije riječ o povećanju premije osiguranja za sve osiguranike, nego o njezinom adekvatnom obračunu”, navode u Agenciji za nadzor osiguranja FBiH. Najveća novina odnosi se na vozače koji prvi put registriraju automobile. Naime, oni će prilikom prve registracije plaćati puni iznos bez bilo kakvog bonusa. “To znači da za svoje automobile vozači koji ih već duže vrijeme registriraju te nisu skrivili nesreću plaćaju premiju u iznosu od 300 KM, početnici će platiti dvostruko više, odnosno 600 KM”, objasnio je za “Večernjak” Andrija Barišić iz Croatia osiguranja. Onaj tko prvi put registrira vozilo plaća 100% premiju osiguranja. Eventualno, ako nije imao štete, premijski bonus odobrava mu se 1 stupanj naniže”. Tko je imao štetu po polici u razdoblju od 3 godine za svaku štetu ide po tri premijska razreda naviše, kazao je Barišić. “Mogli ste voziti vozilo koje je registrirano na brata, sestru, oca ili majku i imate pravo prenijeti bonus ako vam ga netko od njih daruje. Međutim, ako ste kupili vozilo od nekoga i zadržali policu na ime dotadašnjeg vlasnika te ga vozili, recimo, 5 g. i sada ga želite prenijeti na sebe, plaćate 100% premije. Bonus se veže za osiguranika, ne za vozilo”, objasnio je Barišić
Maksimalni bonus
“Za jedan štetni događaj idu tri premijska razreda više. Ako imate 18 premijskih razreda, a prvi razred je bonus 50%, onda nije isto imate li jednu štetu ili više. Onima koji nisu imali štete, neće se ništa mijenjati i ostaje 50%. Eventualno, ako su imali jednu štetu, bonus s 50% ide na 35%. Taj bonus ponovno mogu vratiti za tri godine ako ne budu imali štete”, naglasio je Barišić. Iznos štete koja je nastala prilikom prometne nesreće koju ste skrivili neće imati utjecaja na smanjenje bonusa pri sljedećoj registraciji. To znači da će isto povećanje premije sljedeće godine imati i oni koji skrive teške prometne nesreće kao i oni koji skrive nesreće s minimalnom štetom. Savjesni vozači koji nikada ne skrive nesreću neće imati dodatni bonus jer onaj koji sada imaju svi vozači iznosi 50% i ne može biti veći. U suštini, izmjenama će se samo kažnjavati nesavjesni vozači.